Не хлъзгавостта на асфалта, по който са минали хиляди и десетки хиляди тирове, и не мантинелата - течащият в момента порой от вода и свлечени камъни, плюс липсата на отводнителни съоръженя са сред главните причини за трагедията край Своге.

Това e версията на местния свещеник Лъчезар Лазаров, който е минал минути преди катастрофата през същото място на изхода на града. Историята разказа пред Клуб Z. Свещеникът се е върнал по същия маршрут часове след трагедията.

Лъчезар Лазаров е минал през "реката" от вода минути преди катастрофата. 

Свещеник Лазаров, който при нужда сам изяви желание да свидетества пред разследващите, напомня, че в събота е валяло над балканския град над един час преди инцидента и пороят е бил толкова проливен, че местни хора са отложили пътуванията си за близките села.

"Макар че точно в момента, в който това става, дъждът беше затихнал, по завоя течеше 10-сантиметрова река от вода и камъни, свлечени от близките хълмове. За мен те са поднесли автобуса, тъй като, ако слизаш (от Своге към София, б.р.), на правата не виждаш "реката" и чак като влезеш в завоя, изведнъж стъпваш върху нея", каза той.

Според него проблемите по-скоро не са главно във варовик в асфалта и прочее "медийни" теми, които се разискват, а в липсата на отводнителни съоръжения на този и много други участъци. Която липса е съвсем видима. В района има само едно дере, което естествено е преляло.

Факт е, че от пълната рехабилитация на пътя - която на практика е през 2014 г. (обектът само е приет през 2016 г., б.р.) по това трасе са минали безаварийно хиляди тирове, тъй като често движението от АМ "Хемус" се отклонява оттук, а и наблизо е шоколадовата фабрика на Своге. От нея почти денонощно има огромен тежкотоварен трафик.

Според свещеника въпроси като хлъзгавостта на асфалта и якостта на материала на мантинелата са странични в случая, когато тежкият автобус вече се е носил "на шейна" надолу и се е блъскал последователно в коли, в подпорната стена, преди да рикошира и да излети в дерето.