Германският съюз на пилотите Vereinigung Cockpit (ВК) обяви 24-часова стачка, засягаща всички полети на Ryanair (RYA.I) от Германия в сряда, 12 септември, за да настоява за преговори с ирландския превозвач за заплатите и условията на труд.

 
Ирландската нискотарифна авиокомпания обяви, че за утре отменя 150 от 400 полета от и до Германия заради стачката.

Синдикалната организация призова германските пилоти да прекратят работа от 1 часа през нощта в сряда до 59 минути след полунощ в четвъртък, 13 септември, което засяга всички полети от Германия в този период.

"Въпреки ясния сигнал, изпратен със стачката в началото на август, все още има неразрешени въпроси на масата за преговори", казва Инголф Шумахер, преговарящ за заплатите от страна на съюза на пилотите.

Миналата Ryanair (RYA.I) претърпя най-лошата си еднодневна стачка след протест на пилоти в пет европейски държави, нарушила плановете на около 55 000 пътници с нискотарифния превозвач в разгара на летния сезон.

Седем синдикални организации, представляващи кабинния екипаж на Ryanair в пет държави, заплашиха миналата седмица със стачка в края на септември - на 28-и, освен ако авиокомпанията не се съгласи да подобри условията на труд.

"Тъй като вече предлагаме местни договори и по-добри заплати, няма основания за по-нататъшно прекъсване и призоваваме нашите германски пилоти да работят тази сряда", каза Ryanair в писмено изявление в отговор на VC.

От германския съюз на пилотите заявиха, че договорите с ирландски и италиански пилоти от миналия месец не са могли да послужат като планове за Германия, защото не са били разгледани ключови въпроси относно заплащането и условията на труд.

Германската организация съобщи, че авиокомпанията е предложила ирландски гражданин като медиатор, който е бил отхвърлен, защото няма "достатъчно познания по германското право".

От превозвача смятат, че исканията на пилотите от германския профсъюз са неоснователни, тъй като те получава месечно 16 000 евро при петдневна работна седмица, последвана от четиридневен уикенд. Пилотите обаче смятат, че трудът им е подценен в името на икономиите и са сериозно ощетени в сравнение с колегите от конкурентни компании.