Ad Config - Website header

 

Article_top

Парламентът задължи автобусите да имат колани и видеорегистратори, след като окончателно прие окончателно днес промените в преходните и заключителните разпоредби на Закона за пътищата. Девет месеца е гратисният период за автобусите, които нямат фабрично поставени колани, да се оборудват. 

С приетите промени се изменя Закона за автомобилните превози и превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE се задължават да се оборудват с видеорегистратори и обезопасителни колани. Предвидени са и санкции, ако не се изпълнят. С глоба или с имуществена санкция от 3000 лева ще се наказва лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с обезопасителни колани и то не е оборудвано или не е спазен установеният ред за това.

Със същата санкция се наказва и лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с видеорегистратор и то не е оборудвано.

Наказва се с глоба или с имуществена санкция 1500 лв. превозвач, който не спазва изискванията за съхранение на записите от видеорегистраторите на моторните превозни средства. В мотивите към предложението се посочва, че към сега действащата нормативна уредба e предвидено пътниците и водачът да използват обезопасителни колани в превозните средства, които са оборудвани с такива.

Автобусите, които нямат поставени колани, са два типа. Единият са тези, за които фабрично не е предвидено да имат такива. Това са най-тежките случаи", поясни Станислав Иванов (ГЕРБ) и уточни, че техният брой е около хиляда. Във всички останали автобуси е заложено да има колани или имат такива, допълни Иванов.

Той поясни, че според фирмите, извършващи изпитания на автобусите, срокът от 9 месеца за преоборудване е напълно достатъчен. По думите му ще трябват два месеца на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" да подготви наредба към закона.

 
Снимка БГНЕС

Парламентът задължи автобусите да имат колани и видеорегистратори, след като окончателно прие окончателно днес промените в преходните и заключителните разпоредби на Закона за пътищата. Девет месеца е гратисният период за автобусите, които нямат фабрично поставени колани, да се оборудват. 

С приетите промени се изменя Закона за автомобилните превози и превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE се задължават да се оборудват с видеорегистратори и обезопасителни колани. Предвидени са и санкции, ако не се изпълнят. С глоба или с имуществена санкция от 3000 лева ще се наказва лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с обезопасителни колани и то не е оборудвано или не е спазен установеният ред за това.

Със същата санкция се наказва и лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с видеорегистратор и то не е оборудвано.

Наказва се с глоба или с имуществена санкция 1500 лв. превозвач, който не спазва изискванията за съхранение на записите от видеорегистраторите на моторните превозни средства. В мотивите към предложението се посочва, че към сега действащата нормативна уредба e предвидено пътниците и водачът да използват обезопасителни колани в превозните средства, които са оборудвани с такива.

Автобусите, които нямат поставени колани, са два типа. Единият са тези, за които фабрично не е предвидено да имат такива. Това са най-тежките случаи", поясни Станислав Иванов (ГЕРБ) и уточни, че техният брой е около хиляда. Във всички останали автобуси е заложено да има колани или имат такива, допълни Иванов.

Той поясни, че според фирмите, извършващи изпитания на автобусите, срокът от 9 месеца за преоборудване е напълно достатъчен. По думите му ще трябват два месеца на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" да подготви наредба към закона.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли решението България да предпочете изтребителите F-16?