Първите в света влакове, задвижвани с водородни клетки, от днес започват редовно да превозват пътници в Северна Германия, информират германски и австрийски медии. 

Регионалният влак "Корадиа айЛинт", произведен от френския концерн Алстом (Alstom), свързва градовете Бремерфьорде, Куксхафен, Бремерхафен и Букстехуде. Два влака с нулеви емисии ще осигуряват редовния превоз на пътници по отсечката с дължина около 100 километра. 

Планира се в дългосрочен план влаковете с водородни клетки да заместят дизеловите в железопътния транспорт. До 2020 г. в експлоатация трябва да бъдат пуснати 14 влака от този тип, бе посочено при представянето на проекта преди две години.

Влакът е задвижван от електрически двигатели, които се захранват от горивни клетки чрез химичната реакция между водород и кислород, уточнява специализираното германско издание "Аутогазете". 
Отпадният продукт при тази технология е вода. 

Необходимите количества водород се съхраняват в стоманен резервоар на покрива на влака, който може да измине близо 1000 км с едно зареждане. 

Композицията развива максимална скорост от 140 км/час, което е съпоставимо със скоростта на обичайните дизелови локомотиви. 

Въпреки това "Корадиа айЛинт" все още не е напълно "климатично неутрален", тъй като необходимият водород в момента се добива предимно от изкопаеми горива.