Ad Config - Website header

 

Article_top

Електрически дронове, поръчани чрез мобилно приложение, прибират хора от покривите на офис сградите. Летателните апарати съкращават времето за пътуване с часове, необходимостта от паркинги и смогът намаляват.

Тази визия за бъдещето стои зад проекта "летяща кола" на японското правителство. Големият авиопревозвач All Nippon Airways, компанията за електроника NEC Corp. и над десетина други компании и учени експерти се надяват до края на годината планът да бъде готов.

"Това е толкова нов сектор, че Япония има значителен шанс да не изостане", каза Фумиаки Ебихара, който отговаря за проекта в правителството.

Фумиаки Ебихара.

Никой не вярва, че хората ще се придвижват с летящи коли скоро. Има още доста препятствия като продължителността на живот на батерията, необходимостта от регулации и, разбира се, притесненията, свързани с безопасността. Десетина проекта обаче изникват по света. Прототипите засега не приличат толкова на традиционните коли, а повече на големи дронове, които да могат да превозват хора.

Летящата кола е определяна като електрически летателен апарат, или хибрид, който може да се самоуправлява, а също да каца и да излита вертикално. Често е наричана EVtol, което означава летателен апарат с "електрическо вертикално излитане и кацане".

Концептите на летящите коли обещават да бъдат по-добри от хеликоптерите, чиято поддръжка е скъпа, те са шумни и изискват обучен пилот, посочват Ебихара и други поддръжници на идеята.

Сетете се за "Завръщане в бъдещето", "Гундам" или "Дораемон", казва Ебихара, имайки предвид летящите превозни средства в холивудския филм и в японските анимационни филми с роботи. 

"Досега беше просто мечта, но с иновациите при двигателите и батериите вече е време да се превърне в реалност," допълни той.

Google, компанията за дронове Ehang и китайският производител на коли Geely, както и германската Volkswagen AG инвестираха в технологии за летящи коли.

Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. заявиха, че няма какво да съобщят за летящите коли, но Toyota Motor Corp. неотдавна инвестира 500 милиона долара в съвместен проекта с Uber за технология за безпилотно управление в компанията за превоз на пътници, организиран с мобилно приложение. Компаниите от Toyota group инвестираха 42,5 милиона йени (375 000 долара) в японския стартъп Cartivator, който работи по летяща кола.

Членове на екипа на Cartivator носят перките на опитен модел на лещяща кола в Тойота, централна Япония.

Надеждата е с летяща кола да бъде запален факелът на Олимпийските игри в Токио през 2020 година, но не е ясно дали целта ще бъде постигната: при демонстрация миналата година устройството се разби, след като се издигна на височина до равнището на погледа. Видео на по-нова демонстрация показва, че сега колата лети по-стабилно, макар че тестовете са били на закрито, безпилотно, а апаратът е бил закачен, така че да не отлети.

Има много скептици.

Илон Мъск, главен изпълнителен директор на производителя на електромобили Tesla Inc. казва, че дори играчките дронове са шумни и завъртат много въздух, което означава, че всеки апарат, който тежи с 1000 пъти повече не е практичен.

Ако искаш летяща кола, просто сложи колелета на хеликоптер, каза той в неотдавнашно интервю пред американския водещ и комик Джо Роугън в YouTube. 

"Съседите ти няма да са доволни, ако приземиш летяща кола в задния си двор или на покрива си", допълни той.

Макар японското правителство да се противопостави на усилията на Uber да предлага транспортната си услуга в Япония, ограничавайки фирмата до партньорство с таксиметрови компании, кабинетът радушно прие работата на американската компания по летателни апарати EVtol.

Uber каза, че обмисля Токио да бъде първият град за достъпни полети чрез услугата на компанията UberAir. Други възможни места са Лос Анджелис и Далас, Тексас, както и места в Австралия, Бразилия, Франция и Индия.

За разлика от обикновените самолети с аеродинамичната им форма и две крила, машините на Uber Elevate изглеждат като малки джетове с няколко перки върху тях. Компанията обяви, че планира демонстрационни полети още през 2020 година, а редовни услуги ще започнат през 2023 година.

Идеята на Uber е за използване на хеликоптери по покривите, но вероятно все пак ще бъдат необходими нови многоетажни конструкции, подобни на паркингите за коли, където да се настаняват апаратите EVtol, ако услугата започне да се предлага.

Безпилотните дронове са законни в Япония, САЩ и други страни, но има ограничения за това къде могат да летят и изисквания да получат разрешение преди това. В Япония управляващите дронове могат да получат разрешителни, ако са преминали обучение. Няма обаче изискване като шофьорската книжка при автомобилите.

Превоза на пътници с летателен апарат през гъсто населени райони ще изисква гигантски скок в технологиите, основни промени в авиационните разпоредби и контрол за безопасност на въздушното движение, наред с огромни усилия както, за да се гарантира безопасността, така и за да бъдат убедени хората, че е безопасно.

Uber посочи, при неотдавнашна презентация в Токио, че предвижда, наред с всичко останало, и маршрут между двете международни летища на града.

Това не е играчка за богаташи. Това е решение за масовия пазара, каза Адам Уормот, продуктов мениджър в Uber Elevate.

Концептите на летящите коли са най-различни. Някои приличат на превозни средства с няколко перки отгоре, а други наподобяват лодка със седалка над перките.

Ебихара, който отговаря за летящите коли в министерството на икономиката, каза, че Япония е "за" пътуване тип "Blade Runner" "Блейд Рънър" (научнофантастичен филм от 1982 година - бел. ред.), въпреки голямото количество ефективен и добре развит обществен транспорт на страната.

Японският автомобилен и електрически сектор имат технологията и способността да произвеждат супер леки материали, които могат да дадат на страната предимство в бизнеса с летящите коли, каза той.

Точно както автомобилите изместиха каляските, теглени от коне, прехвърлянето на транспорта на кратки разстояние във въздуха може теоретично да донесе радикални изменения в начина на живот на хората, каза Ебихара, сочейки към небето над сградата на министерството, за да покаже колко е празно в сравнение с улиците долу.

Летенето също така има очарованието на гледката от птичи поглед, видеоматериали заснети с дрон се използват все повече в правенето на филми, туристическите реклами и журналистиката.

Ацуши Тагучи, дрон график, както са наричани специалистите по видео, заснето с дрон, очаква да могат да се правят тестове с летящи коли, дори ако летящите коли не станат реалност с години, тъй като базовата технология за стабилно летене вече съществува, като има напредък при сензорите, роботиката и дигиталните камери.

Нарастващият недостиг на работна ръка в сектора на доставките в Япония допълва натиска за по-скорошното пускане на тази технология, макар че има рискове, казва Тагучи, който преподава в токийското филмово училище Digital Hollywood.

Перките на продаваните днес дронове са опасни, като някои от студентите му са изгубили пръсти при работа с дронове. По-големите перки, необходими за вертикалното кацане и излитане, ще увеличат рисковете и може да се наложи да бъдат покрити.

Може да се саложи апаратите да бъдат снабдени с парашути за омекотяване на аварийни кацания или пък ще трябва да експлодират на малки чисти, за да се гарантира, че падащите на земята парчета няма да насесат големи щети.

"Мисля, че една от най-големите пречки е безопасността", каза Тагучи. "А всичко, което лети, по дефиниция, ще се разбие".

(БТА)

 

Електрически дронове, поръчани чрез мобилно приложение, прибират хора от покривите на офис сградите. Летателните апарати съкращават времето за пътуване с часове, необходимостта от паркинги и смогът намаляват.

Тази визия за бъдещето стои зад проекта "летяща кола" на японското правителство. Големият авиопревозвач All Nippon Airways, компанията за електроника NEC Corp. и над десетина други компании и учени експерти се надяват до края на годината планът да бъде готов.

"Това е толкова нов сектор, че Япония има значителен шанс да не изостане", каза Фумиаки Ебихара, който отговаря за проекта в правителството.

Фумиаки Ебихара.

Никой не вярва, че хората ще се придвижват с летящи коли скоро. Има още доста препятствия като продължителността на живот на батерията, необходимостта от регулации и, разбира се, притесненията, свързани с безопасността. Десетина проекта обаче изникват по света. Прототипите засега не приличат толкова на традиционните коли, а повече на големи дронове, които да могат да превозват хора.

Летящата кола е определяна като електрически летателен апарат, или хибрид, който може да се самоуправлява, а също да каца и да излита вертикално. Често е наричана EVtol, което означава летателен апарат с "електрическо вертикално излитане и кацане".

Концептите на летящите коли обещават да бъдат по-добри от хеликоптерите, чиято поддръжка е скъпа, те са шумни и изискват обучен пилот, посочват Ебихара и други поддръжници на идеята.

Сетете се за "Завръщане в бъдещето", "Гундам" или "Дораемон", казва Ебихара, имайки предвид летящите превозни средства в холивудския филм и в японските анимационни филми с роботи. 

"Досега беше просто мечта, но с иновациите при двигателите и батериите вече е време да се превърне в реалност," допълни той.

Google, компанията за дронове Ehang и китайският производител на коли Geely, както и германската Volkswagen AG инвестираха в технологии за летящи коли.

Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. заявиха, че няма какво да съобщят за летящите коли, но Toyota Motor Corp. неотдавна инвестира 500 милиона долара в съвместен проекта с Uber за технология за безпилотно управление в компанията за превоз на пътници, организиран с мобилно приложение. Компаниите от Toyota group инвестираха 42,5 милиона йени (375 000 долара) в японския стартъп Cartivator, който работи по летяща кола.

Членове на екипа на Cartivator носят перките на опитен модел на лещяща кола в Тойота, централна Япония.

Надеждата е с летяща кола да бъде запален факелът на Олимпийските игри в Токио през 2020 година, но не е ясно дали целта ще бъде постигната: при демонстрация миналата година устройството се разби, след като се издигна на височина до равнището на погледа. Видео на по-нова демонстрация показва, че сега колата лети по-стабилно, макар че тестовете са били на закрито, безпилотно, а апаратът е бил закачен, така че да не отлети.

Има много скептици.

Илон Мъск, главен изпълнителен директор на производителя на електромобили Tesla Inc. казва, че дори играчките дронове са шумни и завъртат много въздух, което означава, че всеки апарат, който тежи с 1000 пъти повече не е практичен.

Ако искаш летяща кола, просто сложи колелета на хеликоптер, каза той в неотдавнашно интервю пред американския водещ и комик Джо Роугън в YouTube. 

"Съседите ти няма да са доволни, ако приземиш летяща кола в задния си двор или на покрива си", допълни той.

Макар японското правителство да се противопостави на усилията на Uber да предлага транспортната си услуга в Япония, ограничавайки фирмата до партньорство с таксиметрови компании, кабинетът радушно прие работата на американската компания по летателни апарати EVtol.

Uber каза, че обмисля Токио да бъде първият град за достъпни полети чрез услугата на компанията UberAir. Други възможни места са Лос Анджелис и Далас, Тексас, както и места в Австралия, Бразилия, Франция и Индия.

За разлика от обикновените самолети с аеродинамичната им форма и две крила, машините на Uber Elevate изглеждат като малки джетове с няколко перки върху тях. Компанията обяви, че планира демонстрационни полети още през 2020 година, а редовни услуги ще започнат през 2023 година.

Идеята на Uber е за използване на хеликоптери по покривите, но вероятно все пак ще бъдат необходими нови многоетажни конструкции, подобни на паркингите за коли, където да се настаняват апаратите EVtol, ако услугата започне да се предлага.

Безпилотните дронове са законни в Япония, САЩ и други страни, но има ограничения за това къде могат да летят и изисквания да получат разрешение преди това. В Япония управляващите дронове могат да получат разрешителни, ако са преминали обучение. Няма обаче изискване като шофьорската книжка при автомобилите.

Превоза на пътници с летателен апарат през гъсто населени райони ще изисква гигантски скок в технологиите, основни промени в авиационните разпоредби и контрол за безопасност на въздушното движение, наред с огромни усилия както, за да се гарантира безопасността, така и за да бъдат убедени хората, че е безопасно.

Uber посочи, при неотдавнашна презентация в Токио, че предвижда, наред с всичко останало, и маршрут между двете международни летища на града.

Това не е играчка за богаташи. Това е решение за масовия пазара, каза Адам Уормот, продуктов мениджър в Uber Elevate.

Концептите на летящите коли са най-различни. Някои приличат на превозни средства с няколко перки отгоре, а други наподобяват лодка със седалка над перките.

Ебихара, който отговаря за летящите коли в министерството на икономиката, каза, че Япония е "за" пътуване тип "Blade Runner" "Блейд Рънър" (научнофантастичен филм от 1982 година - бел. ред.), въпреки голямото количество ефективен и добре развит обществен транспорт на страната.

Японският автомобилен и електрически сектор имат технологията и способността да произвеждат супер леки материали, които могат да дадат на страната предимство в бизнеса с летящите коли, каза той.

Точно както автомобилите изместиха каляските, теглени от коне, прехвърлянето на транспорта на кратки разстояние във въздуха може теоретично да донесе радикални изменения в начина на живот на хората, каза Ебихара, сочейки към небето над сградата на министерството, за да покаже колко е празно в сравнение с улиците долу.

Летенето също така има очарованието на гледката от птичи поглед, видеоматериали заснети с дрон се използват все повече в правенето на филми, туристическите реклами и журналистиката.

Ацуши Тагучи, дрон график, както са наричани специалистите по видео, заснето с дрон, очаква да могат да се правят тестове с летящи коли, дори ако летящите коли не станат реалност с години, тъй като базовата технология за стабилно летене вече съществува, като има напредък при сензорите, роботиката и дигиталните камери.

Нарастващият недостиг на работна ръка в сектора на доставките в Япония допълва натиска за по-скорошното пускане на тази технология, макар че има рискове, казва Тагучи, който преподава в токийското филмово училище Digital Hollywood.

Перките на продаваните днес дронове са опасни, като някои от студентите му са изгубили пръсти при работа с дронове. По-големите перки, необходими за вертикалното кацане и излитане, ще увеличат рисковете и може да се наложи да бъдат покрити.

Може да се саложи апаратите да бъдат снабдени с парашути за омекотяване на аварийни кацания или пък ще трябва да експлодират на малки чисти, за да се гарантира, че падащите на земята парчета няма да насесат големи щети.

"Мисля, че една от най-големите пречки е безопасността", каза Тагучи. "А всичко, което лети, по дефиниция, ще се разбие".

(БТА)

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията