Ad Config - Website header

 

Article_top

Еквадор дал миналата година на основателя на сайта Уикилийкс Джулиан Асанж дипломатически пост в Русия, но отменил назначението, след като Великобритания отказала да предостави дипломатически имунитет на австралиеца, предаде Ройтерс, като се позова на еквадорски правителствен документ.

Това навежда на мисълта, че еквадорският президент Ленин Морено е ангажирал Москва да реши случая на Асанж, който остава блокиран в посолството на Еквадор в Лондон от шест години, за да не бъде арестуван от британските власти по обвинение, че е нарушил условията по по гаранцията си. "Руският ангажимент" едва ли е изненада предвид факта, че през 2012 г. Асанж започна свое шоу по англоезичната руска телевизия Russia Today (RT), която се финансира от Кремъл. Б.р.)

Назначението бе разкрито в писмо на еквадорското министерство на външните работи до депутат, който поискал информация по случая. В текста пише, че на 19 декември Еквадор е одобрил "специалното назначаване" на Асанж на позиция в посолството на страната в Москва.

Под тази формулировка се има предвид правото на еквадорския президент да назначи свои политически съюзници на определен дипломатически постове, дори да не са дипломати от кариерата. На 21 декември обаче британското министерство на външните работи заявило, че не приема назначаването на Асанж за дипломат и че той не се ползва с никакви привилегии и имунитет в съответствие с Виенската конвенция. Малко по-късно Еквадор отменил назначението.

Адвокатите на Асанж, представители на Уикилийкс и служители на еквадорското външно министерство не са били открити от Ройтерс за коментар.

 
СВЯТ джулиан асанжcr(1)

Еквадор дал миналата година на основателя на сайта Уикилийкс Джулиан Асанж дипломатически пост в Русия, но отменил назначението, след като Великобритания отказала да предостави дипломатически имунитет на австралиеца, предаде Ройтерс, като се позова на еквадорски правителствен документ.

Това навежда на мисълта, че еквадорският президент Ленин Морено е ангажирал Москва да реши случая на Асанж, който остава блокиран в посолството на Еквадор в Лондон от шест години, за да не бъде арестуван от британските власти по обвинение, че е нарушил условията по по гаранцията си. "Руският ангажимент" едва ли е изненада предвид факта, че през 2012 г. Асанж започна свое шоу по англоезичната руска телевизия Russia Today (RT), която се финансира от Кремъл. Б.р.)

Назначението бе разкрито в писмо на еквадорското министерство на външните работи до депутат, който поискал информация по случая. В текста пише, че на 19 декември Еквадор е одобрил "специалното назначаване" на Асанж на позиция в посолството на страната в Москва.

Под тази формулировка се има предвид правото на еквадорския президент да назначи свои политически съюзници на определен дипломатически постове, дори да не са дипломати от кариерата. На 21 декември обаче британското министерство на външните работи заявило, че не приема назначаването на Асанж за дипломат и че той не се ползва с никакви привилегии и имунитет в съответствие с Виенската конвенция. Малко по-късно Еквадор отменил назначението.

Адвокатите на Асанж, представители на Уикилийкс и служители на еквадорското външно министерство не са били открити от Ройтерс за коментар.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията