Спиране на рекламните приходи на някои акаунти и уебсайтове, които разпространяват дезинформация. Това е една от мерките, които се предлагат в кодекса за саморегулиране на онлайн платформите, рекламния сектор и рекламодателите, представен днес. Кодексът е резултат от няколко месеца съвместна работа на ЕК с представители на големите онлайн платформи и рекламната индустрия и на борд, съставен от експерти, представители на академични среди, медии и организации на гражданското общество.

Съдържанието на кодекса стана ясно от изявление на еврокомисаря Мария Габриел. Сред останалите мерки в него са прозрачна политическа реклама, борба с фалшивите акунти и онлайн ботове, оправомощаване на потребителите да докладват случаи на дезинформация, оправомощаване на изследователската общност да следи за онлайн дезинформацията.

Кодексът е отворен за подписване от социалните медии, търсачките, онлайн рекламните мрежи и рекламодателите, като всяка една от тези групи предоставя различни видове услуги чрез различни технологии на различни аудитории.

"Кодексът, представен днес, е първият значим резултат от комуникацията, която Европейската комисия публикува през април. Той е важна стъпка към справяне с дезинформацията онлайн, която заплашва доверието на европейците в демократичните процеси и институции. За първи път в света имаме случай, в който индустрията се е съгласила на доброволна основа да има набор от саморегулаторни стандарти за борба с дезинформацията, като се ангажира с предприемането на широк спектър от действия - от прозрачност в политическата реклама до затваряне на фалшиви профили и демонетизация на доставчици на дезинформация. Тези действия трябва да допринесат до бързо и измеримо намаляване на дезинформацията онлайн. От тази гледна точка, Европейската комисия ще отдели специално внимание на ефективното им приложение, се казва в изявлението на Мария Габриел.