Ad Config - Website header

 

Article_top

Прокуратурата продължава да информира за всяка своя стъпка по разследването на тежката катастрофа в Своге на 25 август, вследствие на която загинаха 18 души.

От днешната информация на държавното обвинение става ясно, че асфалтът вече е пратен за изследване в Австрия - след като у нас имаше сериозни съмнения за свързаност между фирмите, които изпълняват обектите, и лабораторията, която трябва да следи за качеството на асфалтовата смес. От думите на главния прокурор Сотир Цацаров на 12 септември стана ясно, че за целта ще бъде избрана Австрия.

Иззети са и образци от т. нар. еластична ограда (мантинела), наново са огледани автобусът и двата леки автомбила, в които той се удря, преди да полети в пропастта. Разследващите от НСлС са разпитали още 15 лица - ръководители на АПИ и "Трейс груп", след като преди това в сградата на националното следствие бяха викани бившият вече министър Николай Нанков, председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов и др.

Междувременно в Своге протестите продължиха 30 дни почти всяка вечер с едночасово преграждане на главния път от София към Мездра–Искърското дефиле. Местните хора искат "спешни действия по установяване на действителното състояние на целия път София–Мездра, идентифициране на опасните участъци и вземането на неотложни мерки за осигуряване безопасността на движението".

Тай като вече са разпратени официални писма до институциите, те обявиха вчера, че спират протестите до получаването на отговори.

Ето и цялото съобщение на прокуратурата:

На 4.09.2018 г. Пресцентърът на прокуратурата на Република България представи информация за осъществените до този момент действия по разследването на тежкото произшествие на пътя Своге–София. Разследването е възложено от главния прокурор на Националната следствена служба под ръководството на екип от прокурори от Софийската окръжна прокуратура. За времето от 5.09.2018 г. до сега по делото е извършено следното:

1. Нови огледи, при които са иззети веществени доказателства, имащи значение за разследването и в частност за назначаването и изготвянето на съответни експертизи:

- Два допълнителни огледа на местопроизшествието, като са иззети сравнителни образци от поставената еластична ограда /мантинела/; 
- Повторен оглед на автобуса - във връзка с изготвяне заключението на назначената експертиза за установяване на техническото му състояние;  
- Три огледа на веществени доказателства - допълнителни огледи на двата леки автомобила, участвали в произшествието, както и детайлен оглед на иззетите части от еластичната ограда /мантинела/.

2. Разпити на свидетели:

В качеството на свидетели са разпитани още 15 лица, сред които служители на дружествата, участвали в строителството на пътния участък, включително и изпълнителния директор и председателя на надзорния съвет на „Трейс груп холд“ АД и ръководителя на лаборатория „Пътно строителство–Трейс“. Разпитани са също служители на АПИ, имащи отношение към изпълнението на проекта и директора на ОПУ. Показания са дали петима пострадали от произшествието и трима свидетели, оказали помощ на пострадали лица.

3. Експертизи:

Назначени са 5 бр. експертизи: 

- Техническа експертиза, възложена на специализирана лаборатория - на иззетите сравнителни образци от асфалтова настилка за установяване дали асфалтовата смес от иззетите проби /изрезки/ отговаря на утвърдената рецепта за изготвянето й и на БДС за тежко и много тежко движение. Експертизата ще даде отговор и на въпроса дали едрозърнестият минерален материал, вложен в асфалтовата смес, по устойчивост на ускорено полиране отговаря на действащия стандарт.

- Техническа експертиза на иззетите части /сравнителни образци/ от поставената в района предпазна еластична ограда /мантинела/ - на това дали тя съответства на установените стандарти като материал, дебелина, закрепване и други показатели. Изследването е възложено на Института по металознание към БАН.

- Физико-химическа експертиза за определяне на химичния и морфологичния състав на иззети сравнителни образци от боя от мантинелата на мястото на произшествието. Възложена е на НИК–МВР.

- Съдебн-оценителна експертиза на МПС, участници в ПТП, възложена на вещи лица автоексперти.

- Строително-техническа експертиза /пътно строителство/, която следва да даде заключение относно спазването на технически правила и норми при изготвянето на проекта и при изпълнението на обекта /пътя/ в участъка на ПТП. Заключението ще бъде изготвено от експерт, притежаващ специалност в областта на пътното строителство. 

4. Приобщени писмени документи:

Изискани и приобщени са  редица нови документи, относими към предмета на разследването от: АПИ, „Трейс груп холд“ АД, Български институт по стандартизация, лечебни заведения /по повод проведено лечение на пострадалите от произшествието/,  „ Мотт Мак Доналд България“ ООД /във връзка с делегирани от възложителя по договора  права и задължения и уточняване обхвата на консултантските услуги/. 

 

Прокуратурата продължава да информира за всяка своя стъпка по разследването на тежката катастрофа в Своге на 25 август, вследствие на която загинаха 18 души.

От днешната информация на държавното обвинение става ясно, че асфалтът вече е пратен за изследване в Австрия - след като у нас имаше сериозни съмнения за свързаност между фирмите, които изпълняват обектите, и лабораторията, която трябва да следи за качеството на асфалтовата смес. От думите на главния прокурор Сотир Цацаров на 12 септември стана ясно, че за целта ще бъде избрана Австрия.

Иззети са и образци от т. нар. еластична ограда (мантинела), наново са огледани автобусът и двата леки автомбила, в които той се удря, преди да полети в пропастта. Разследващите от НСлС са разпитали още 15 лица - ръководители на АПИ и "Трейс груп", след като преди това в сградата на националното следствие бяха викани бившият вече министър Николай Нанков, председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов и др.

Междувременно в Своге протестите продължиха 30 дни почти всяка вечер с едночасово преграждане на главния път от София към Мездра–Искърското дефиле. Местните хора искат "спешни действия по установяване на действителното състояние на целия път София–Мездра, идентифициране на опасните участъци и вземането на неотложни мерки за осигуряване безопасността на движението".

Тай като вече са разпратени официални писма до институциите, те обявиха вчера, че спират протестите до получаването на отговори.

Ето и цялото съобщение на прокуратурата:

На 4.09.2018 г. Пресцентърът на прокуратурата на Република България представи информация за осъществените до този момент действия по разследването на тежкото произшествие на пътя Своге–София. Разследването е възложено от главния прокурор на Националната следствена служба под ръководството на екип от прокурори от Софийската окръжна прокуратура. За времето от 5.09.2018 г. до сега по делото е извършено следното:

1. Нови огледи, при които са иззети веществени доказателства, имащи значение за разследването и в частност за назначаването и изготвянето на съответни експертизи:

- Два допълнителни огледа на местопроизшествието, като са иззети сравнителни образци от поставената еластична ограда /мантинела/; 
- Повторен оглед на автобуса - във връзка с изготвяне заключението на назначената експертиза за установяване на техническото му състояние;  
- Три огледа на веществени доказателства - допълнителни огледи на двата леки автомобила, участвали в произшествието, както и детайлен оглед на иззетите части от еластичната ограда /мантинела/.

2. Разпити на свидетели:

В качеството на свидетели са разпитани още 15 лица, сред които служители на дружествата, участвали в строителството на пътния участък, включително и изпълнителния директор и председателя на надзорния съвет на „Трейс груп холд“ АД и ръководителя на лаборатория „Пътно строителство–Трейс“. Разпитани са също служители на АПИ, имащи отношение към изпълнението на проекта и директора на ОПУ. Показания са дали петима пострадали от произшествието и трима свидетели, оказали помощ на пострадали лица.

3. Експертизи:

Назначени са 5 бр. експертизи: 

- Техническа експертиза, възложена на специализирана лаборатория - на иззетите сравнителни образци от асфалтова настилка за установяване дали асфалтовата смес от иззетите проби /изрезки/ отговаря на утвърдената рецепта за изготвянето й и на БДС за тежко и много тежко движение. Експертизата ще даде отговор и на въпроса дали едрозърнестият минерален материал, вложен в асфалтовата смес, по устойчивост на ускорено полиране отговаря на действащия стандарт.

- Техническа експертиза на иззетите части /сравнителни образци/ от поставената в района предпазна еластична ограда /мантинела/ - на това дали тя съответства на установените стандарти като материал, дебелина, закрепване и други показатели. Изследването е възложено на Института по металознание към БАН.

- Физико-химическа експертиза за определяне на химичния и морфологичния състав на иззети сравнителни образци от боя от мантинелата на мястото на произшествието. Възложена е на НИК–МВР.

- Съдебн-оценителна експертиза на МПС, участници в ПТП, възложена на вещи лица автоексперти.

- Строително-техническа експертиза /пътно строителство/, която следва да даде заключение относно спазването на технически правила и норми при изготвянето на проекта и при изпълнението на обекта /пътя/ в участъка на ПТП. Заключението ще бъде изготвено от експерт, притежаващ специалност в областта на пътното строителство. 

4. Приобщени писмени документи:

Изискани и приобщени са  редица нови документи, относими към предмета на разследването от: АПИ, „Трейс груп холд“ АД, Български институт по стандартизация, лечебни заведения /по повод проведено лечение на пострадалите от произшествието/,  „ Мотт Мак Доналд България“ ООД /във връзка с делегирани от възложителя по договора  права и задължения и уточняване обхвата на консултантските услуги/. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията