Снимките на уродливи зеленчуци, някои от които приличат на хора, а други - на полови органи, често красят постовете във фейсбук, придружени с многозначителен коментар. Но в реалния свят те отиват в коша за боклук, защото купувачите в магазините предпочитат лъскавите плодове и зеленчуци с перфектни форми. А някои ги избягват, защото мислят, че са мутанти в резултат от радиация.

Но това е на път да се промени - веригата френски магазини Intermarchе започва продажбата на "уродливи" зеленчуци, пише CNBC.

Опитът започнал през март, когато клиентите в магазин в малкото градче Провинс, на 90 км от Париж, били атакувани с големи плакати с криви плодове и зеленчуци, които се продавали с 20-30% по-евтино, от перфектните им събратя. Целта била хората да се убедят, че въпреки нестандартния им вид, те са същите на вкус.

Бяхме учудени от успеха, казва Ванеса Робино, говорител на Intermarche, която е третата по пазарен дял хранителна верига във Франция. Всичко се продало много бързо.

Оттогава насам компанията е организирала подобни акции в десетки от своите магазини, а другите френски конкуренти бързо са последвали примера ѝ. Акцията се провежда под мотото Les friuts&legumes moches (б.р., безславни проводе и зеленчуци).

Eто и официално видео (на англ. език)

Според Организацията по прехрана и земеделие към ООН (ФАО), 30% от глобалното производство на храна се губи след реколтата му поради разваляне в магазините и похабяване в домакинствата или ресторантите. Става дума за обща загуба от $ 750 млрд. годишно, като сериозна част от нея се изхвърля на място в магазина още преди да се нареди на витрините, защото се смята, че купувачите няма да харесат външния ѝ вид.