Ad Config - Website header

 

Article_top

Възмущението от резултатите на ремонта по Граф Игнатиев повтаря една и съща схема, която видяхме и при ремонта на Дондуков, и на Солунска, а и на Витошка преди няколко години.

Сигурно е крайно време да се разработи институционален механизъм на консултиране на промените в градската среда с определени граждански и експертни организации, имащи отношение към градоустройството.

Общината има своите правила - те трябва да бъдат разширени до консултативен механизъм с обществеността. Липсата на подобен механизъм води не само до днешните "ах-и-ох" по повод на плочките около "Свети Седмочисленици".

Повечето ремонти в София се осъществяват под диктата не само на специалните интереси с апетити към обществените поръчки, но и под диктата на свръх активни групи за натиск, служещи преди всичко на своите свръхценни идеи.

Пример - запазването на паветата. Тропат, разбиват ти колата, вдигат ужасен прах и шум, правят невъзможно каране на колело и т.н. Въпрос на здрав разум е да бъдат премахнати. Но не - трябвало да се запази традицията в градската среда. Ами като ще пазим традицията - хайде да я пазим.

Няма логика през "традицонните" части на града да могат да се карат коли - разрешени трябва да бъдат само файтоните и циганските каруци (последните и без това не искат разрешение).

Подобен тип натиск върху общината, заедно с натиска на "нашите хора", които трябва да вземат поръчките и парите създават хаос и поредица от неприятни изненади по улиците на София. Не стига, че непрекъснато живеем в един задръстен град, но и си скубем косите след всяко отрязване на лентата в края на дълго рекламирания ремонт.

Няма нужда да откриваме колелото. Има Съюз на архитектите, има експерти по урбанизъм, има организации, заинтересувани от определени качества на градската среда - хора с увреждания, училищни съвети, транспортни асоциации и т.н. Толкова ли е трудно да се създадат общи формати на сътрудничество между общинари, външни експерти и граждански интереси, за да се сложи рамка на проектиране и осъществяване на промените в градската среда?

Не е трудно, само че през подобен представителен механизъм по-трудно ще преминават "нашите хора", които трябва да вземат парите... И да върнат обратно част от тях.

Текстът е от профила на автора във Фейсбук. Заглавието и подзаглавието са на редакцията.

Ключови думи
 

Възмущението от резултатите на ремонта по Граф Игнатиев повтаря една и съща схема, която видяхме и при ремонта на Дондуков, и на Солунска, а и на Витошка преди няколко години.

Сигурно е крайно време да се разработи институционален механизъм на консултиране на промените в градската среда с определени граждански и експертни организации, имащи отношение към градоустройството.

Общината има своите правила - те трябва да бъдат разширени до консултативен механизъм с обществеността. Липсата на подобен механизъм води не само до днешните "ах-и-ох" по повод на плочките около "Свети Седмочисленици".

Повечето ремонти в София се осъществяват под диктата не само на специалните интереси с апетити към обществените поръчки, но и под диктата на свръх активни групи за натиск, служещи преди всичко на своите свръхценни идеи.

Пример - запазването на паветата. Тропат, разбиват ти колата, вдигат ужасен прах и шум, правят невъзможно каране на колело и т.н. Въпрос на здрав разум е да бъдат премахнати. Но не - трябвало да се запази традицията в градската среда. Ами като ще пазим традицията - хайде да я пазим.

Няма логика през "традицонните" части на града да могат да се карат коли - разрешени трябва да бъдат само файтоните и циганските каруци (последните и без това не искат разрешение).

Подобен тип натиск върху общината, заедно с натиска на "нашите хора", които трябва да вземат поръчките и парите създават хаос и поредица от неприятни изненади по улиците на София. Не стига, че непрекъснато живеем в един задръстен град, но и си скубем косите след всяко отрязване на лентата в края на дълго рекламирания ремонт.

Няма нужда да откриваме колелото. Има Съюз на архитектите, има експерти по урбанизъм, има организации, заинтересувани от определени качества на градската среда - хора с увреждания, училищни съвети, транспортни асоциации и т.н. Толкова ли е трудно да се създадат общи формати на сътрудничество между общинари, външни експерти и граждански интереси, за да се сложи рамка на проектиране и осъществяване на промените в градската среда?

Не е трудно, само че през подобен представителен механизъм по-трудно ще преминават "нашите хора", които трябва да вземат парите... И да върнат обратно част от тях.

Текстът е от профила на автора във Фейсбук. Заглавието и подзаглавието са на редакцията.

Коментари

Просто изкарайте гласуваем

Просто изкарайте гласуваем кандидат, който да отнесе герберастите и точка

:)

Тия кандидати ги отлюспиха...
"Сабина" не става, Рицар Попова - още по-малко. :)

"В подкрепата на ДСБ Плевнелиев видя интрига на Костов и Първанов"

...

Така е, г-н Минчев. Напълно съм съгласен с Вас.
Buba Mara's picture
Buba Mara
bubamara

Абсолютно

Да се учредят десетина извънинстанционни съвета, консултативни тела, граждански и експертни контролни органи. Това е спасението. Abso-fuckin-luttely!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията