Ad Config - Website header

 

Article_top

Намаляване на емисиите на вредните газове от автомобилите с 35 на сто до 2030 г.

Това е главната новина от вчерашния Съвет на министрите на околната среда в Люксембург. Споразумението бе постигнато късно снощи, след разговори, продължили над 13 часа.

България бе представена от министъра на околната среда и водите Нено Димов.

Процентите бяха съгласувани след предупреждение от страна на Германия, че прекалено висока цифра ще нанесе сериозни щети на индустрията и работните места. Става дума за големите автопроизводители в Европа. А много от тях са именно германски.

Така или иначе, след снощния пробив остава да бъдат изработени окончателните правила. Разговорите по въпроса ще започнат още днес с Европарламента и Еврокомисията. Любопитното е, че ЕП искаше още по-високи ограничения на вредните газови емисии, докато ЕК бе предложила по-ниски.

Някои страни членки искаха емисиите да бъдат намалени с 40 на сто, както миналата седмица предлжиха евродепутатите. Ирландия и Холандия открито недоволстваха от снощното решение.

Докато Германия застана зад идеята на Комисията емисиите от новите коли да бъдат орязани с 30 процента в сравнение с нивото от 2021 г.

Германия е имала подкрепата на източноевропейските страни членки на ЕС и така е разполагала с необходимото й блокиращо мнозинство, споделиха пред Ройтерс източници, запознати с хода на дискусиите в Люксембург. Според "Политико" става дума за България и Унгария.

В последния момент обаче е била вмъкната добавка, която е успокоила по-бедните страни членки и е накарала германската министърка на околната среда Свеня Шулце да отстъпи. Поправката предвижда различно преброяване в държавите, в които момента на пазара има с 60 на сто по-малко от средния за ЕС процент коли с нулеви или ниски емисии на вредни газове. Същевременно се създава и система за кредитиране, която да стимулира автопроизводителите да увеличат продажбите на електрически коли.

Приетият компромисен вариант бе предложен от Австрия, която в момента председателства ЕС.

Транспортният сектор е единственият, в който емисиите на вредни газове продължават да растат и днес. Целта на намаляването им до 2030 г. е тяхното ниво да бъде сведено поне до 40 на сто от това през 1990 г.

Необичайно високите температури през това лято в северното полукълбо увеличиха отново тревогите от ускоряване на климатичните промени.

 

Намаляване на емисиите на вредните газове от автомобилите с 35 на сто до 2030 г.

Това е главната новина от вчерашния Съвет на министрите на околната среда в Люксембург. Споразумението бе постигнато късно снощи, след разговори, продължили над 13 часа.

България бе представена от министъра на околната среда и водите Нено Димов.

Процентите бяха съгласувани след предупреждение от страна на Германия, че прекалено висока цифра ще нанесе сериозни щети на индустрията и работните места. Става дума за големите автопроизводители в Европа. А много от тях са именно германски.

Така или иначе, след снощния пробив остава да бъдат изработени окончателните правила. Разговорите по въпроса ще започнат още днес с Европарламента и Еврокомисията. Любопитното е, че ЕП искаше още по-високи ограничения на вредните газови емисии, докато ЕК бе предложила по-ниски.

Някои страни членки искаха емисиите да бъдат намалени с 40 на сто, както миналата седмица предлжиха евродепутатите. Ирландия и Холандия открито недоволстваха от снощното решение.

Докато Германия застана зад идеята на Комисията емисиите от новите коли да бъдат орязани с 30 процента в сравнение с нивото от 2021 г.

Германия е имала подкрепата на източноевропейските страни членки на ЕС и така е разполагала с необходимото й блокиращо мнозинство, споделиха пред Ройтерс източници, запознати с хода на дискусиите в Люксембург. Според "Политико" става дума за България и Унгария.

В последния момент обаче е била вмъкната добавка, която е успокоила по-бедните страни членки и е накарала германската министърка на околната среда Свеня Шулце да отстъпи. Поправката предвижда различно преброяване в държавите, в които момента на пазара има с 60 на сто по-малко от средния за ЕС процент коли с нулеви или ниски емисии на вредни газове. Същевременно се създава и система за кредитиране, която да стимулира автопроизводителите да увеличат продажбите на електрически коли.

Приетият компромисен вариант бе предложен от Австрия, която в момента председателства ЕС.

Транспортният сектор е единственият, в който емисиите на вредни газове продължават да растат и днес. Целта на намаляването им до 2030 г. е тяхното ниво да бъде сведено поне до 40 на сто от това през 1990 г.

Необичайно високите температури през това лято в северното полукълбо увеличиха отново тревогите от ускоряване на климатичните промени.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията