Ad Config - Website header

 

Article_top

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще започне процедура за изготвяне на проект за консервация и реставрация на част от археологическите обекти на автомагистрала "Струма" край Покровник, които имат експозиционна стойност, съобщиха от пътната агенция. Разкопките са на площ от около 120 декара в землището на село Покровник, където беше разкрито древното римско селище Скаптопара.

Това е възможно, след като агенцията е получила от Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности указание, с което се предписва преместване на римската фамилна гробница и раннохристянската църква в проучения участък. На място ще бъдат запазени частите от римската вила и баня, които са извън трасето на магистралата.

След като проектът за консервация и реставрация бъде готов, той ще бъде съгласуван от Националния институт за недвижимо културно наследство и положително становище ще трябва да даде и Министерството на културата. Строителството на Лот 3.1 от автомагистрала "Струма", в участъка на археологическия обект, ще продължи след приемането на тези дейности от компетентните институции, става ясно от съобщението от АПИ.

Тази седмица АПИ подписа и първия договор за проектиране и строителство на 1.4 км от трасето след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Крупник - с "ПСТ Груп" ЕАД за над 22.1 млн. лв. с ДДС.

Предстои и подписването на договора с ДЗЗД "Железница - Север", в което влизат три компании на "Главболгарстрой" - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Обединението беше избрано за строител на трасето преди тунел "Железница" с дължина 720 м с цена от 28.4 млн. лв. без ДДС.

Обединение начело с "Джи Пи Груп" спечели договора за строителство на самият тунел, който ще бъде най-дългият шосеен в България - за над 185 млн. лева без ДДС, но засега няма да се подписва контракт. Причината е обжалването на поръчката от гръцката "Актор".

Въпреки че Комисията за защита на конкуренцията разреши на АПИ да подпише договора с компанията на неин риск, пътната агенция реши да изчака окончателното съдебно решение по случая.

Разкрития на сайта "Биволъ" уличиха "Джи Пи Груп" в злоупотреби с европейски средства, а ремонтът на столичната улица "Граф Игнатиев", който фирмата извършва, предизвика недоволството на столичани.

 

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще започне процедура за изготвяне на проект за консервация и реставрация на част от археологическите обекти на автомагистрала "Струма" край Покровник, които имат експозиционна стойност, съобщиха от пътната агенция. Разкопките са на площ от около 120 декара в землището на село Покровник, където беше разкрито древното римско селище Скаптопара.

Това е възможно, след като агенцията е получила от Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности указание, с което се предписва преместване на римската фамилна гробница и раннохристянската църква в проучения участък. На място ще бъдат запазени частите от римската вила и баня, които са извън трасето на магистралата.

След като проектът за консервация и реставрация бъде готов, той ще бъде съгласуван от Националния институт за недвижимо културно наследство и положително становище ще трябва да даде и Министерството на културата. Строителството на Лот 3.1 от автомагистрала "Струма", в участъка на археологическия обект, ще продължи след приемането на тези дейности от компетентните институции, става ясно от съобщението от АПИ.

Тази седмица АПИ подписа и първия договор за проектиране и строителство на 1.4 км от трасето след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Крупник - с "ПСТ Груп" ЕАД за над 22.1 млн. лв. с ДДС.

Предстои и подписването на договора с ДЗЗД "Железница - Север", в което влизат три компании на "Главболгарстрой" - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Обединението беше избрано за строител на трасето преди тунел "Железница" с дължина 720 м с цена от 28.4 млн. лв. без ДДС.

Обединение начело с "Джи Пи Груп" спечели договора за строителство на самият тунел, който ще бъде най-дългият шосеен в България - за над 185 млн. лева без ДДС, но засега няма да се подписва контракт. Причината е обжалването на поръчката от гръцката "Актор".

Въпреки че Комисията за защита на конкуренцията разреши на АПИ да подпише договора с компанията на неин риск, пътната агенция реши да изчака окончателното съдебно решение по случая.

Разкрития на сайта "Биволъ" уличиха "Джи Пи Груп" в злоупотреби с европейски средства, а ремонтът на столичната улица "Граф Игнатиев", който фирмата извършва, предизвика недоволството на столичани.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Как трябва да постъпи Брюксел, след като Великобритания гласува да не напуска Европейския съюз без сделка?