Ad Config - Website header

 

Article_top

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще започне процедура за изготвяне на проект за консервация и реставрация на част от археологическите обекти на автомагистрала "Струма" край Покровник, които имат експозиционна стойност, съобщиха от пътната агенция. Разкопките са на площ от около 120 декара в землището на село Покровник, където беше разкрито древното римско селище Скаптопара.

Това е възможно, след като агенцията е получила от Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности указание, с което се предписва преместване на римската фамилна гробница и раннохристянската църква в проучения участък. На място ще бъдат запазени частите от римската вила и баня, които са извън трасето на магистралата.

След като проектът за консервация и реставрация бъде готов, той ще бъде съгласуван от Националния институт за недвижимо културно наследство и положително становище ще трябва да даде и Министерството на културата. Строителството на Лот 3.1 от автомагистрала "Струма", в участъка на археологическия обект, ще продължи след приемането на тези дейности от компетентните институции, става ясно от съобщението от АПИ.

Тази седмица АПИ подписа и първия договор за проектиране и строителство на 1.4 км от трасето след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Крупник - с "ПСТ Груп" ЕАД за над 22.1 млн. лв. с ДДС.

Предстои и подписването на договора с ДЗЗД "Железница - Север", в което влизат три компании на "Главболгарстрой" - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Обединението беше избрано за строител на трасето преди тунел "Железница" с дължина 720 м с цена от 28.4 млн. лв. без ДДС.

Обединение начело с "Джи Пи Груп" спечели договора за строителство на самият тунел, който ще бъде най-дългият шосеен в България - за над 185 млн. лева без ДДС, но засега няма да се подписва контракт. Причината е обжалването на поръчката от гръцката "Актор".

Въпреки че Комисията за защита на конкуренцията разреши на АПИ да подпише договора с компанията на неин риск, пътната агенция реши да изчака окончателното съдебно решение по случая.

Разкрития на сайта "Биволъ" уличиха "Джи Пи Груп" в злоупотреби с европейски средства, а ремонтът на столичната улица "Граф Игнатиев", който фирмата извършва, предизвика недоволството на столичани.

 

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще започне процедура за изготвяне на проект за консервация и реставрация на част от археологическите обекти на автомагистрала "Струма" край Покровник, които имат експозиционна стойност, съобщиха от пътната агенция. Разкопките са на площ от около 120 декара в землището на село Покровник, където беше разкрито древното римско селище Скаптопара.

Това е възможно, след като агенцията е получила от Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности указание, с което се предписва преместване на римската фамилна гробница и раннохристянската църква в проучения участък. На място ще бъдат запазени частите от римската вила и баня, които са извън трасето на магистралата.

След като проектът за консервация и реставрация бъде готов, той ще бъде съгласуван от Националния институт за недвижимо културно наследство и положително становище ще трябва да даде и Министерството на културата. Строителството на Лот 3.1 от автомагистрала "Струма", в участъка на археологическия обект, ще продължи след приемането на тези дейности от компетентните институции, става ясно от съобщението от АПИ.

Тази седмица АПИ подписа и първия договор за проектиране и строителство на 1.4 км от трасето след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Крупник - с "ПСТ Груп" ЕАД за над 22.1 млн. лв. с ДДС.

Предстои и подписването на договора с ДЗЗД "Железница - Север", в което влизат три компании на "Главболгарстрой" - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Обединението беше избрано за строител на трасето преди тунел "Железница" с дължина 720 м с цена от 28.4 млн. лв. без ДДС.

Обединение начело с "Джи Пи Груп" спечели договора за строителство на самият тунел, който ще бъде най-дългият шосеен в България - за над 185 млн. лева без ДДС, но засега няма да се подписва контракт. Причината е обжалването на поръчката от гръцката "Актор".

Въпреки че Комисията за защита на конкуренцията разреши на АПИ да подпише договора с компанията на неин риск, пътната агенция реши да изчака окончателното съдебно решение по случая.

Разкрития на сайта "Биволъ" уличиха "Джи Пи Груп" в злоупотреби с европейски средства, а ремонтът на столичната улица "Граф Игнатиев", който фирмата извършва, предизвика недоволството на столичани.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията