Ad Config - Website header

 

Article_top

Средно с 30% ще се повиши данъка на колите със сертификат ЕВРО 1, 2 и 3, ако се приемат предложенията на Министерството на финансите за промени в данъчното законодателство за догодина. Тази прогноза направи пред радио "Фокус" председателят на Комисията по бюджет и финанси в 44-НС Менда Стоянова (ГЕРБ).

Тя обясни, че евросертификатът е този, който показва екологичността на даден автомобил. За по-мощните автомобили данъкът остава по-висок, но в сравнение с досегашния ще има намаление около 10-20% на най-екологичните автомобили от категория ЕВРО 6, каза още тя.

Както и досега, общинските съвети имат възможността да регулират данъчната ставка, припомни Менда Стоянова.

Промените запазват правото на общинския съвет да определя размера на данъка в наредбата по чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ в зависимост от мощността на автомобила.

"Съответните общински съвети могат да определят конкретната данъчна ставка и в частта имуществен компонент и в частта екокомпонент по свое решение в диапазон, предварително определен от закона. По този начин е въведена възможност общините да регулират данъчните си постъпления и да имат дял във формирането им. На този етап не можем да кажем колко точно ще бъде данъкът за различните градове", заяви председателят на бюджетната комисия.

Тя обясни, че екостандартът не отпада, а замества катализатора. Голяма част от катализаторите не работят, независимо, че ги има в автомобилите и са декларирани от собствениците.

 
Депутатът от ГЕРБ изрази надежда в следващите години да се направят още стъпки в посока стимулиране на екологичните автомобили.
 
За колите на възраст над 20 години поскъпването обаче ще е сериозно - с над 50%, показват предварителни изчисления на налога. Данъкът се изчислява спрямо мощността на автомобила и после сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата, който и сега съществува, но с по-различни стойности. След това се умножава и по екокомпонент.
 
Отстъпката, давана сега за наличие на катализатор, ще отпадне, тъй като чрез нея се правят много измами. 
 
Проектът за промени, внесен от МФ, вече предвижда данъкът за леките коли и товарните автомобили до 3.5 т да се определя на база два компонента - имуществен и екологичен. B мoмeнтa фopмyлaта вĸлючвa мoщнocттa и възpacттa нa колите, ĸaтo cтapитe плaщaт пo-мaлĸo, a пo-нoвитe пoвeчe.
 
Имущественият компонент ще отчита мощността и годината на автомобила, а екологичният компонент – екологичната категория на автомобила, респективно замърсяването, което причинява. Този компонент е предвидено да се определя от ставката за тази част от данъка и мощността на двигателя, коригирани с коефициент в зависимост от годината на производство на автомобила.

В законопрокта се предлагат шест диапазона на мощности на автомобили и съответно минимална и максимална стойност на границите на размера на данъка за всеки диапазон на мощност. Съгласно действащите разпоредби се обединяват диапазоните до 37 и до 55 kW в един – до 55 kW, както и се включват два нови диапазона към съществуващите в закона размери по отношение на най-мощните автомобили: над 150 kW до 245 kW включително и над 245 kW.

 

Средно с 30% ще се повиши данъка на колите със сертификат ЕВРО 1, 2 и 3, ако се приемат предложенията на Министерството на финансите за промени в данъчното законодателство за догодина. Тази прогноза направи пред радио "Фокус" председателят на Комисията по бюджет и финанси в 44-НС Менда Стоянова (ГЕРБ).

Тя обясни, че евросертификатът е този, който показва екологичността на даден автомобил. За по-мощните автомобили данъкът остава по-висок, но в сравнение с досегашния ще има намаление около 10-20% на най-екологичните автомобили от категория ЕВРО 6, каза още тя.

Както и досега, общинските съвети имат възможността да регулират данъчната ставка, припомни Менда Стоянова.

Промените запазват правото на общинския съвет да определя размера на данъка в наредбата по чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ в зависимост от мощността на автомобила.

"Съответните общински съвети могат да определят конкретната данъчна ставка и в частта имуществен компонент и в частта екокомпонент по свое решение в диапазон, предварително определен от закона. По този начин е въведена възможност общините да регулират данъчните си постъпления и да имат дял във формирането им. На този етап не можем да кажем колко точно ще бъде данъкът за различните градове", заяви председателят на бюджетната комисия.

Тя обясни, че екостандартът не отпада, а замества катализатора. Голяма част от катализаторите не работят, независимо, че ги има в автомобилите и са декларирани от собствениците.

 
Депутатът от ГЕРБ изрази надежда в следващите години да се направят още стъпки в посока стимулиране на екологичните автомобили.
 
За колите на възраст над 20 години поскъпването обаче ще е сериозно - с над 50%, показват предварителни изчисления на налога. Данъкът се изчислява спрямо мощността на автомобила и после сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата, който и сега съществува, но с по-различни стойности. След това се умножава и по екокомпонент.
 
Отстъпката, давана сега за наличие на катализатор, ще отпадне, тъй като чрез нея се правят много измами. 
 
Проектът за промени, внесен от МФ, вече предвижда данъкът за леките коли и товарните автомобили до 3.5 т да се определя на база два компонента - имуществен и екологичен. B мoмeнтa фopмyлaта вĸлючвa мoщнocттa и възpacттa нa колите, ĸaтo cтapитe плaщaт пo-мaлĸo, a пo-нoвитe пoвeчe.
 
Имущественият компонент ще отчита мощността и годината на автомобила, а екологичният компонент – екологичната категория на автомобила, респективно замърсяването, което причинява. Този компонент е предвидено да се определя от ставката за тази част от данъка и мощността на двигателя, коригирани с коефициент в зависимост от годината на производство на автомобила.

В законопрокта се предлагат шест диапазона на мощности на автомобили и съответно минимална и максимална стойност на границите на размера на данъка за всеки диапазон на мощност. Съгласно действащите разпоредби се обединяват диапазоните до 37 и до 55 kW в един – до 55 kW, както и се включват два нови диапазона към съществуващите в закона размери по отношение на най-мощните автомобили: над 150 kW до 245 kW включително и над 245 kW.

Коментари

Няма ли кой

Да каже на тази жена, че ако катализаторът не работи (сигурно е искала да каже, ако е запушен) и двигателят не може да работи

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията