Ad Config - Website header

 

Article_top

Посещението на Московския и на цяла Русия патриарх Кирил в Минск, Беларус, започна със скандал. Руският патриарх е в беларуската столица за освещаването на новия катедрален храм „Всех Святих“, като там ще се проведе и тридневно заседание на Св. Синод на РПЦ, пише сайтът "Двери".

Още в първия ден на визитата му беларуският свещеник о. Александър Шрамко беше поставен под запрещение (забрана да служи като свещеник) заради свой пост на личната си страница във фейсбук, придружен със снимки от посрещането на патриарха.

Запрещението му получи силен отзвук, тъй като свещеникът е уважаван в столицата, а и е близо до пенсионната възраст. Отец Александър има над 3300 приятели и над 1100 последователи във фейсбук.

Неговият коментар, посветен на пословичните мерки за охрана на предстоятеля на Московсакта патриаршия, получи широк отзвук и беше разпространен в редица местни, руски и украински медии. Ето го:

„Не, аз разбирам, че да миеш краката на бездомни е напрежение. Но съществуват и такива прости неща, които не изискват подвиг. Даже нищо не струват. Но се ценят високо. Може би някой от обкръжението на патриарха ще подскаже това на главата на Руската православна църква...

Ето, чакат те вече не един час на улицата. Тебе. Чакат те. Все още. Не са така много, както в миналите години, но все пак са дошли. Някому ти си интересен.

Нищо, че не ги пускат в храма, където входът е само с пропуск. Те са дошли и ще стоят цяла вечер на улицата и ще се задоволят с излъчването на богослужението на екрана. Все едно не са виждали такива неща и по каналите като „Съюз“.

Защо тези хора да не получат минимален жив контакт? Защо трябва да стигнеш с кола до самите врати на храма и като слезеш, изобщо да не се обърнеш?

Нима е толкова трудно да изминеш 100 или 50 метра, няколко десетки стъпки и да поздравиш и благословиш народа? Да кажеш две-три топли думи, да подадеш някому ръка...

Това е толкова просто. А печалбата ти ще бъде несравнимо голяма... Не разбирам.

Доживях до пенсия и не разбирам. Все едно е нарочно... За патриарха народа просто го няма, но за охраната му го има, но само като източник на потенциална опасност. А може би това е просто... демонстрирано презрение?!“.

 

Това не е първият случай, когато Московският патриарх скандализира вярващите с подобно отношение. На откриването на руския духовен център в Париж през 2016 г. тежковъоръжените гардове на патриарха преценяваха и допускаха причастниците до светата Чаша.

"Не може един православен предстоятел да държи в ръцете си Тялото и Кръвта на първия мъченик на вярата - Иисус Христос, обграден от въоръжени гардове, които осъществяват face control на всеки причастник.Това го няма дори в Антиохийска патриаршия, където постоянно убиват клирици и навсякъде падат бомби!", коментира тогава гръцкият православен портал Orthodoxia.info.  

Подобни мерки изненадаха неприятно и българите при последното посещение на патриарх Кирил у нас през март т. г., напомня "Двери".

Ключови думи
 

Посещението на Московския и на цяла Русия патриарх Кирил в Минск, Беларус, започна със скандал. Руският патриарх е в беларуската столица за освещаването на новия катедрален храм „Всех Святих“, като там ще се проведе и тридневно заседание на Св. Синод на РПЦ, пише сайтът "Двери".

Още в първия ден на визитата му беларуският свещеник о. Александър Шрамко беше поставен под запрещение (забрана да служи като свещеник) заради свой пост на личната си страница във фейсбук, придружен със снимки от посрещането на патриарха.

Запрещението му получи силен отзвук, тъй като свещеникът е уважаван в столицата, а и е близо до пенсионната възраст. Отец Александър има над 3300 приятели и над 1100 последователи във фейсбук.

Неговият коментар, посветен на пословичните мерки за охрана на предстоятеля на Московсакта патриаршия, получи широк отзвук и беше разпространен в редица местни, руски и украински медии. Ето го:

„Не, аз разбирам, че да миеш краката на бездомни е напрежение. Но съществуват и такива прости неща, които не изискват подвиг. Даже нищо не струват. Но се ценят високо. Може би някой от обкръжението на патриарха ще подскаже това на главата на Руската православна църква...

Ето, чакат те вече не един час на улицата. Тебе. Чакат те. Все още. Не са така много, както в миналите години, но все пак са дошли. Някому ти си интересен.

Нищо, че не ги пускат в храма, където входът е само с пропуск. Те са дошли и ще стоят цяла вечер на улицата и ще се задоволят с излъчването на богослужението на екрана. Все едно не са виждали такива неща и по каналите като „Съюз“.

Защо тези хора да не получат минимален жив контакт? Защо трябва да стигнеш с кола до самите врати на храма и като слезеш, изобщо да не се обърнеш?

Нима е толкова трудно да изминеш 100 или 50 метра, няколко десетки стъпки и да поздравиш и благословиш народа? Да кажеш две-три топли думи, да подадеш някому ръка...

Това е толкова просто. А печалбата ти ще бъде несравнимо голяма... Не разбирам.

Доживях до пенсия и не разбирам. Все едно е нарочно... За патриарха народа просто го няма, но за охраната му го има, но само като източник на потенциална опасност. А може би това е просто... демонстрирано презрение?!“.

 

Това не е първият случай, когато Московският патриарх скандализира вярващите с подобно отношение. На откриването на руския духовен център в Париж през 2016 г. тежковъоръжените гардове на патриарха преценяваха и допускаха причастниците до светата Чаша.

"Не може един православен предстоятел да държи в ръцете си Тялото и Кръвта на първия мъченик на вярата - Иисус Христос, обграден от въоръжени гардове, които осъществяват face control на всеки причастник.Това го няма дори в Антиохийска патриаршия, където постоянно убиват клирици и навсякъде падат бомби!", коментира тогава гръцкият православен портал Orthodoxia.info.  

Подобни мерки изненадаха неприятно и българите при последното посещение на патриарх Кирил у нас през март т. г., напомня "Двери".

Коментари

И при предишното посещение на Кирил в България беше така,

само че никой не обръщаше внимание тогава - "някакви попове" нещо там правят. Никой не се интересуваше. При второто посещение стана големият скандал с поучаването на льотчика. Оттогава и темата доби актуалност. Добре е, че хората развиха чувствителност към тези неща. Можем да се надяваме, че някой ден ще имат чувствителност и за своите митрополити и, ако не друго, поне тези ще трябва да се съобразяват с обществените настроения. Защото българските владици са свикнали да се държат като феодали - сякаш те са църквата, а не всички ние заедно.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията