Проблемите на изкуствения интелект са доста по-напред във времето, отколкото си мислим. Това е общият извод на говорителите от панела "Дигитализация. Индустрия 4.0", на конференцията The Next Big Thing.

"Нивото на изкуствения интелект е рудиментарно. Ние сме още на нивото, в които може значително да се подобри една повтаряща се операция, но не сме на нивото, в което наши началници да бъдат роботи", обясни Виктор Андонов, ръководител на развойния център на Devexperts.

Същата теза изказа и откриващият панела Димитър Костов, директор на R&D за софтуерната компания VMWare - изкуственият интелект е много добър в специализираните задачи, но му липсва "началната фаза".

"Като е в нова ситуация или нова област, да започне да се учи", обясни той. "Вземането на комплексни решения и съобразяването в нова ситуация е нещо непостижимо за момента."

Според Роб Мейчин адекватен изкуствен интелект не е нещо, което просто ще изникне утре. Главният оперативен директор на Envada подчерта:

"Важното е бизнесите да се фокусират върху работата си и да мислят как новите технологии да бъдат интегрирани в нея. Имаме много по-умна автоматизация на задачите. Както в тежката индустрия, така и в услугите. Без значение в коя индустрия си, важно е да мислиш какви данни можеш да събираш от потребителите си, какво можеш да постигнеш със сензори, Интернет на нещата..."

Владимир Филипов, управител на българската софтуерна компания Nearsoft, е притеснен от друга тенденция на близкото бъдеще:

"Това с изкуствения интелект е една заплаха доста напред във времето. Проблем имаме много по-скорошен - катаклизмът, който ще дойде с Индустрия 4.0. Той ще е човешки катаклизъм. Едни ще бъдат много производителни, другите просто няма да могат да наваксат. Какво става с губещите?"

Под "Индустрия 4.0" се разбира следващата стъпка в икономиката, свързана пряко с масовата автоматизация.