Десет месеца след като "Филип Морис" пусна на българския пазар първите бездимни тютюневи продукти, "Бритиш Америкън Табако" вече им е конкуренция - с бездимните Glo и стиковете под бранда Dunhill, които се предлагат в три различни вкуса.

БАТ, която купи м.г. водещите марки на "Булгартабак", поиска разрешение да продава устройството си Glo през февруари тази година.

Цената му е 90 лв., както и на конкурента, а също като при стратегията на "Филип Морис" потребителите получават подарък стек бездимни цигари. Цената на една кутия е 6 лева, при покупка на един стек - две кутии се получават като подарък.

България е един от първите пазари в Европа и 15-ти в света, на които вече се предлага иновативният бездимен продукт на БАТ. Той вече е в продажба в Япония, Южна Корея, Швейцария, Канада, Русия, Румъния, Италия, Сърбия, Хърватия, Казахстан, Украйна, Гърция, Чехия и Полша.

"В момента приходите на БАТ от иновативни тютюневи устройства (общо нагреваеми и електронни цигари) са 900 млн. паунда, като целта на компанията е до 2030 г. 30% от приходите ѝ да идват от този сегмент, а до 2050 г - 50% от приходите", заяви пред журналисти д-р Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск" в БAT.

По думите му от 2012 г. насам БАТ е инвестирала над 2.5 млрд. долара в иновативни продукти. Нейните разработки вече са достъпни в 18 страни по света, като плановете са през тази година пазарите да станат повече.

Glo се продават засега в два магазина в София - в The Mall и в Бизнес парк-София. До Коледа магазините ще са 15, първите ще са в молове в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора.

"Филип Морис" вече има нова цена на своите бездимни стикове Heets заради увеличения в средата на годината акциз. Новата цена е с 30 стотинки по-висока на кутия и в момента са 5.80 лв.