Ad Config - Website header

 

Article_top

Най-дългият морски мост в света бе открит в Китай. Той свързва Хонконг, Макао и южния китайски град Чжухай. Мостът бе открит от китайския президент Си Цзинпин, предаде Франс прес, цитирана от БТА. На церемонията, състояла се в град Чжухай, присъстваха и ръководителката на Хонконг Кари Лам, и други високопоставени лица.

"Официално обявявам моста Хонконг - Чжухай - Макао за открит", каза кратко Си. После зад него на гигантски екран бе излъчено видео с фойерверки над големия мост.

55-километровото съоръжение, което де факто не е само мост, а включва и изкуствени острови, и подводни тунели, е част от амбициозната инициатива на Пекин за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао, две бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години.

Мостът първоначално трябваше да бъде открит през 2016 г. Цената на съоръжението се повиши до 48 милиарда юана (6,4 милиарда евро) за 10-те години на неговото изграждане. Участъкът, който ще осигурява достъп до пристанището на Хонконг, ще бъде завършен едва догодина, посочват местни медии, допълва ДПА.

За да се минава по моста, ще се изисква специално разрешително и повечето ползващи го ще трябва да вземат специален автобус или друг вид транспорт, за да преминат в Макао или Китай.

Днес Дружеството за опазване на делфините съобщи, че строителството на моста е довело до 40-процентен спад в местната популация на критично застрашения китайски бял делфин, който е също и символ на Хонконг, предаде ДПА.

Ключови думи
 

Най-дългият морски мост в света бе открит в Китай. Той свързва Хонконг, Макао и южния китайски град Чжухай. Мостът бе открит от китайския президент Си Цзинпин, предаде Франс прес, цитирана от БТА. На церемонията, състояла се в град Чжухай, присъстваха и ръководителката на Хонконг Кари Лам, и други високопоставени лица.

"Официално обявявам моста Хонконг - Чжухай - Макао за открит", каза кратко Си. После зад него на гигантски екран бе излъчено видео с фойерверки над големия мост.

55-километровото съоръжение, което де факто не е само мост, а включва и изкуствени острови, и подводни тунели, е част от амбициозната инициатива на Пекин за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао, две бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години.

Мостът първоначално трябваше да бъде открит през 2016 г. Цената на съоръжението се повиши до 48 милиарда юана (6,4 милиарда евро) за 10-те години на неговото изграждане. Участъкът, който ще осигурява достъп до пристанището на Хонконг, ще бъде завършен едва догодина, посочват местни медии, допълва ДПА.

За да се минава по моста, ще се изисква специално разрешително и повечето ползващи го ще трябва да вземат специален автобус или друг вид транспорт, за да преминат в Макао или Китай.

Днес Дружеството за опазване на делфините съобщи, че строителството на моста е довело до 40-процентен спад в местната популация на критично застрашения китайски бял делфин, който е също и символ на Хонконг, предаде ДПА.

Коментари

Голяма глупост е....

...да се хвърляш да строиш нещо, отнемащо толкова усилия и ресурси, без което спокойно можеш да минеш.
По думите на депутатката То - "Защо им е толкова голям мост, след като спокойно се оправят с кораби и самолети?"

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията