Да си отзивчив, не води непременно до успешна кариера, твърдят експерти. Не става дума за традиционна любезност. Визират се хора, които често поемат задачи, с които никой не иска да се заеме, пише в. “ТагесАнцайгер”.

Ново научно изследване доказва, че любезността може да се отрази отрицателно на финансовата ситуация на засегнатия.

Научното изследване е проведено от американската Асоциация по психология под наименованието “Nice Guys Finish Last” (любезни хора финишират последни). Разработката е направена въз основа на 6 различни изследвания от Великобритания и САЩ. Авторите стигат до заключението, че любезни хора често са изправени пред заплахата да понесат финансови загуби.

Парите не са толкова важни

Да си мил и любезен се дефинира по пет фактора. Това е модел от сферата на психологията на личността. Той включва пет основни измерения на личността – откритост към възприятия, съвест, общуване, поносимост и ранимост.

Според авторите на изследването любезността е свързана с рискови фактори относно парични проблеми – по-малко спестявания и по-висока задлъжнялост. По мнението на учените причината е, че парите за любезните хора не са от такова значение, както за не толкова милите хора.

«Любезните и приятни хора просто не обръщат достатъчно внимание на парите и така са изложени на по-висок риск да затънат в дългове», казва ръководителят на научния екип Джо Глейдстоун.

Учените обаче не потвърждават тезата, че любезните хора попадат в по-лошо финансово състояние заради правени от тях прибързани отстъпки по време на преговори.

Според учените връзката между личност и финансова ситуация започва още по време на детството. Когато детето е възприемано като миличко, то в по-късния му живот го сполетяват финансови проблеми. Това показват данни от 25-годишни проучвания.

Всъщност не всички любезни хора са засегнати по един и същ начин, а преди всичко тези с по-ниски доходи. Тези хора не разполагат с финасови средства, с които да компенсират отрицателните явления вследствие на отзвчивостта и любезността им, уточнява Глейдстоун.

Че да си любезен и да ти гласуват доверие води до финансови последици, е доказано. Учени са направили сравнение въз основа на публично достъпни данни в две населени места във Великобритания при съпоставим среден доход на глава от населението. Градът, където факторът любезност е бил по-висок, е показал с 50 на сто по-голяма степен на фалити.