Ad Config - Website header

 

Article_top

С успех премина премиерата на оперен спектакъл, поставена от руски режисьор в Цюрих. Нищо необичайно няма в тази номина, стига режисьорът да не се се казва Кирил Серебренников. Операта „Cosi fan tutte“ („Така правят всички“) на Моцарт той постави, докато е под домашен арест, който продължава вече повече от година.

Съдебният процес по делото „Седмо студио“ трябва да започне на 7 ноември, а Серебренников все още не може да напуска дома си и е много ограничен в контактите си. Швейцарската публика, като цяло, е разглезена с качествена опера и балет, но този път хората в залата са аплодирали особено дълго, съобщава кореспондент на руската телевизия „Дождь“ от Цюрих.

Флашки с информация са пътували около четиридесет пъти от Москва до Цюрих и обратно, така че публиката на местната опера да може да се наслади на неделната премиера на Серебренников. И всеки път без режисьора. Той е гледал към зрителите от тениските на актьорите. Серебренников е успял да свърши част от работата, преди да бъде арестуван и това всъщност е спасило постановката.

В процеса на работата аз записвах за Кирил Семьонович всички негови желания, режисьорски бележки, т.е. записах всяка сцена, движението на всеки актьор и на сцената, и в нотната партитура. Написах всички бележки за предварителния процес на работа още през август“, обяснява Даниил Орлов, музикалния асистент на Серебренников.

Кирил Серебренников

Повече от година Серебренников е под домашен арест и няма право на достъп до интернет и телефон, но му е разрешено да използва компютър. Затова процесът на работа бил такъв: репетициите в Цюрих са записвани на видео, качвано на флашка, която адвокат му доставял. А след това отнасял обратно флашката с видеото, заедно с коментарите и нанесените режисьорски бележки.

Операта на Моцарт „Така правят всички“ е поставяна повече от 300 пъти, откакто е композирана. Това е комедия за съпрузи, които уличават в измяна своите невести. Но в постановката на Серебренников жените не мамят повече от мъжете. Неговата „Così fan tutte“ е за феминизма. На финала всички се помиряват — на стената в думата tutte буквата „е“ се променя на „i“ и така фразата „Так правят всички жени“ се превръща в „Така правят всички“.

„Гледал съм много постановки на „Così fan tutte“ в Лайнбург, в Залцбург, тук, в Цюрих, познавам операта много добре. Новата интерпретация е много свежа, хареса ми“, споделя зрителят Тоби Илейн-Джи, цитиран от „Дождь“.

Това е вече шестата постановка на Серебренников, реализирана, така да се каже дистанционно. Операта „Хензел и Гретел“ в Щутгарт, балетът „Нуреев“ в Болшой театър, „Идиоти“ и „Малки трагедии“ в „Гогол-център“, а в киното — „Лято“. Неговите филми и постановки сега е трудно да се възприемат извън контекста на делото „Седмо студио“. Но това не плаши поръчителите.

„Ние подкрепяме този творец, вярваме, че обвиненията са прикритие за нещо друго, защото е невинен. Няма да ставаме съучастници в убийството на неговото изкуство“, заяви Андреас Хомоки, директор на операта в Цюрих.

Зрителите на спектаклите на Серебренников също не отиват просто на опера, а изразяват своя протест. Миналата седмица той бе номиниран за три награди „Златна маска“.

 "Площад Славейков"

 

С успех премина премиерата на оперен спектакъл, поставена от руски режисьор в Цюрих. Нищо необичайно няма в тази номина, стига режисьорът да не се се казва Кирил Серебренников. Операта „Cosi fan tutte“ („Така правят всички“) на Моцарт той постави, докато е под домашен арест, който продължава вече повече от година.

Съдебният процес по делото „Седмо студио“ трябва да започне на 7 ноември, а Серебренников все още не може да напуска дома си и е много ограничен в контактите си. Швейцарската публика, като цяло, е разглезена с качествена опера и балет, но този път хората в залата са аплодирали особено дълго, съобщава кореспондент на руската телевизия „Дождь“ от Цюрих.

Флашки с информация са пътували около четиридесет пъти от Москва до Цюрих и обратно, така че публиката на местната опера да може да се наслади на неделната премиера на Серебренников. И всеки път без режисьора. Той е гледал към зрителите от тениските на актьорите. Серебренников е успял да свърши част от работата, преди да бъде арестуван и това всъщност е спасило постановката.

В процеса на работата аз записвах за Кирил Семьонович всички негови желания, режисьорски бележки, т.е. записах всяка сцена, движението на всеки актьор и на сцената, и в нотната партитура. Написах всички бележки за предварителния процес на работа още през август“, обяснява Даниил Орлов, музикалния асистент на Серебренников.

Кирил Серебренников

Повече от година Серебренников е под домашен арест и няма право на достъп до интернет и телефон, но му е разрешено да използва компютър. Затова процесът на работа бил такъв: репетициите в Цюрих са записвани на видео, качвано на флашка, която адвокат му доставял. А след това отнасял обратно флашката с видеото, заедно с коментарите и нанесените режисьорски бележки.

Операта на Моцарт „Така правят всички“ е поставяна повече от 300 пъти, откакто е композирана. Това е комедия за съпрузи, които уличават в измяна своите невести. Но в постановката на Серебренников жените не мамят повече от мъжете. Неговата „Così fan tutte“ е за феминизма. На финала всички се помиряват — на стената в думата tutte буквата „е“ се променя на „i“ и така фразата „Так правят всички жени“ се превръща в „Така правят всички“.

„Гледал съм много постановки на „Così fan tutte“ в Лайнбург, в Залцбург, тук, в Цюрих, познавам операта много добре. Новата интерпретация е много свежа, хареса ми“, споделя зрителят Тоби Илейн-Джи, цитиран от „Дождь“.

Това е вече шестата постановка на Серебренников, реализирана, така да се каже дистанционно. Операта „Хензел и Гретел“ в Щутгарт, балетът „Нуреев“ в Болшой театър, „Идиоти“ и „Малки трагедии“ в „Гогол-център“, а в киното — „Лято“. Неговите филми и постановки сега е трудно да се възприемат извън контекста на делото „Седмо студио“. Но това не плаши поръчителите.

„Ние подкрепяме този творец, вярваме, че обвиненията са прикритие за нещо друго, защото е невинен. Няма да ставаме съучастници в убийството на неговото изкуство“, заяви Андреас Хомоки, директор на операта в Цюрих.

Зрителите на спектаклите на Серебренников също не отиват просто на опера, а изразяват своя протест. Миналата седмица той бе номиниран за три награди „Златна маска“.

 "Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията