Тежката драма за колата на омбудсмана Мая Манолова продължава с нови измерения. 

В понеделник тя демонстрира как ще прибегне до услугите на обществения транспорт като тръгна с автобус към Стара Загора.

Миналата седмица финансовият министър Владислав Горанов обяви, че омбудсманът ползва колата си с шофьор от НСО като такси и съответно да лиши институцията от тези придобивки от догодина, а Манолова се засегна и се зарече, че ще прибегне до споделено пътувани или услугите на БДЖ и автобусите.

"Взеха ми колата, за да се опитат да ме спрат да си върша работата, но това няма как да се случи", обяви тя героично преди да отпътува за Стара Загора с автобус вчера. „Служебната кола е удобство и, че предвид очакванията на хората да съм на точното място в точното време, общественият транспорт изглежда сложен за постигане на тази цел"

Снощи в сюжета се намеси и тв водещият Слави Трифонов, който обяви по време на предаването си, че дава автомобил и шофьор на Манолова.

"Работодател съм, имам възможност", обясни Трифонов.

Според оценките му Манолова е изпълнила със съдържание поста на национален омбудсман и трябва да бъде подкрепена. 

Трифонов и Манолова са демонстрирали неведнъж добро взаимодействие. Омбудманът подкрепи тв водещия по време на кампанията за референдума за мажоритарната система и след това даже написа законодателни предложения за въвеждането на мажоритарен вот.

Двамата се оказаха съюзници и в подкрепата на исканията на майките на деца с увреждания. 

Манолова обаче сега отхвърли предложението на Трифонов и ...хвана тази сутрин зрелищно влака за Варна, който тръгна от Централна гара в 6,55 ч. В компанията на много репортери, микрофони и тв камери.

Във влака, за да уплътни дългото пътуване, тя отвори и приемна за гражданите

"Просто е неудобно да привличаме вниманието с нещо, което хората правят всеки ден. Хиляди хора пътуват с обществения транспорт и това не се превръща в събитие. Политици и представители могат да правят същото", каза Манолова, цитирана от БНР.

След което призна, че на влак се возила за последно преди три години до Мездра, за да подкрепи протестиращи срещу закриването на влакове и линии.

Какви точно жалби и сигнали получи днес омбудсманът: "Стандартните, с които се сблъскват българските граждани – банки, поръчителства, плащане на кредити, като поръчител, след това колекторски фирми, продажба на дългове, частни съдебни изпълнителни. Нещата, с които работим от години".

„Цар Борис е карал лично влака като машинист, от ония парните локомотиви, а тия нашите хвърчат високо. Да слезнат на Земята. Да слезнат от колите. Големите, които са в София – управляващите“, обясни един от посетителите на приемната.

На въпрос дали ще прибегне през лятото до велосипед отговорът на Манолова беше: „Защо не? Аз мисля, че трябва да свикнем да виждаме политици и институции в обществения транспорт“.

Отнемането на колата и шофьора от НСО от омбудсмана ще стане с промени в Закона за държавната охрана, които се прокарват обаче чрез държавния бюджет за следващата година. Това е и единствената промяна в работата на спецслужбата, която охранява десетки политици, висши чиновници и магистрати, много от тях по неясни критерии. До този момент финансовият министър не е представил разчети с колко ще се увеличат постъпленията в бюджета от отпадането на служебния автомобил на омбудсмана.

Манолова ловко използва случая, за да насочи светлината на прожекторите към себе си и като измисли и кауза - властта да слезе от колите на НСО.