Ad Config - Website header

 

Article_top

Голямо недомислие е идеята застраховката "Гражданска отговорност" "да е едновременно на водача и на автомобила", коментира финансистът Владислав Панев днес в предаването "Лице в лице" по bTV.

"Практиката, която трябва да въведем, е застраховката да си върви с водача на автомобила. Иначе какво се получава – вършите сериозно нарушение на пътя, цената на застраховката скача 4 пъти и тогава вашият автомобил става със стойност 0 лева. Ако искате да го продадете, той вече има тежест на застраховката "Гражданска отговорност" за следващите няколко години. Това трябва да бъде преодоляно при приемането на промените. Това е подсигуряване от страна на застрахователите – ако човекът е изряден, те вземат автомобила, а ако автомобилът е изряден – вземат човека като база", обясни Панев.

По думите му обаче "бонус-малус" е крачка в правилната посока, има предимства – бърка се сериозно в джоба, а това изключително много повишава отговорността на водачите напътя. "Ако карата кола с 200 км в час на магистралата, това означава 200 лв. отгоре за „Гражданска отговорност” за 5 години напред. Личната отговорност ще доведе до много по-малко произшествия на пътя и до много повече култура на шофиране. Войната по пътищата може да бъде преодоляна. Това че през последните години за "бонус-малус" само се говори, а не се въвежда, ни коства стотици човешки животи – по вина на администрацията и КАТ, които не се вързаха навреме”, отбеляза още финансистът.

По думите му застрахователите са свързани вече с КАТ, така че няма да отнеме много време да се въведе новата наредба за "бонус-малус".

 

Голямо недомислие е идеята застраховката "Гражданска отговорност" "да е едновременно на водача и на автомобила", коментира финансистът Владислав Панев днес в предаването "Лице в лице" по bTV.

"Практиката, която трябва да въведем, е застраховката да си върви с водача на автомобила. Иначе какво се получава – вършите сериозно нарушение на пътя, цената на застраховката скача 4 пъти и тогава вашият автомобил става със стойност 0 лева. Ако искате да го продадете, той вече има тежест на застраховката "Гражданска отговорност" за следващите няколко години. Това трябва да бъде преодоляно при приемането на промените. Това е подсигуряване от страна на застрахователите – ако човекът е изряден, те вземат автомобила, а ако автомобилът е изряден – вземат човека като база", обясни Панев.

По думите му обаче "бонус-малус" е крачка в правилната посока, има предимства – бърка се сериозно в джоба, а това изключително много повишава отговорността на водачите напътя. "Ако карата кола с 200 км в час на магистралата, това означава 200 лв. отгоре за „Гражданска отговорност” за 5 години напред. Личната отговорност ще доведе до много по-малко произшествия на пътя и до много повече култура на шофиране. Войната по пътищата може да бъде преодоляна. Това че през последните години за "бонус-малус" само се говори, а не се въвежда, ни коства стотици човешки животи – по вина на администрацията и КАТ, които не се вързаха навреме”, отбеляза още финансистът.

По думите му застрахователите са свързани вече с КАТ, така че няма да отнеме много време да се въведе новата наредба за "бонус-малус".

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията