Ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура” е било информирано за искането на община Своге фаталната отсечка край града да бъде ремонтирана заради лошо сцепление, но тромава процедура в комуникацията с „Трейс” е довела до забавянето. Това доведе до катастрофата край Своге, която отне 20 човешки живота. Това стана ясно от думите на шефа на агенцията инж. Светослав Глосов по бТВ.

Той беше категоричен, че АПИ не е „проспала” казуса.

Според Глосов документът от 2017 г. с първо предписание „Пълна подмяна на асфалтовото покритие” и срок за изпълнение „Незабавно”, показан от Елена Йончева от БСП, не е „нито сензация, нито откритие”. Голяма част от другите констатирани дефекти са били отстранени, но точно въпросът със сцеплението се е оказал спорен, твърди шефът на АПИ.

Отправяни са искания към изпълнителя да ремонтира пътя гаранционно, но последвал отказ. От „Трейс” изтъкнали, че твърденията в протокола не отговарят на истината и че общината в Своге не е страна по договора за пътния участък.

„След техния отказ е направена оценка от нашата пътна лаборатория, която е констатирала конкретни проблеми”, обясни Глосов.

Такава бил оформен нов протокол с предписания към „Трейс”. Той обаче е с дата само няколко дни преди трагичния инцидент. Единственият начин да бъде „притиснат” изпълнител на пътен проект бил в рамките на законово разписаните процедури, твърди Глосов.

Освен това той отново призова да се изчака следствието, преди да говорим за това дали пътят или шофьорът на фаталния автобус имат вина за трагедията.

Шефът на агенцията обаче няма обяснение как асфалтът се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура. Според него тук не можело да се говори за измама, защото разликата би била под 2000 лв. за 350-метров участък.