Ad Config - Website header

 

Article_top

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени като незаконосъобразно решението на БДЖ за обявяване на търг за купуване на 42 нови влака. Решението на антимонополния орган е публикувано вчера и не е окончателно - "БДЖ - Пътнически превози" може да обжалва пред съда в 14-дневен срок. Ако това несе случи - то поръчката ще бъде окончателно отменена. А за да се купят влакове - ще трябва да се напише нова, но като се променят условията, за които КЗК реши, че са незаконосъобразни. 

КЗК присъжда държавните железници да платят разходите 5 700 лв. по производството на жалбоподателя - това е германският жп гигант "Сименс Мобилити", става ясно от документа.

Германската компания е една от трите водещи световни фирми, които обжалваха обществената поръчка. От условията на БДЖ по търга се оплакаха и китайската компания CRRC, и чешката "Шкода".

Търгът за 42 нови мотриси за "БДЖ - Пътнически превози" бе за рекордната сума от общо 675 милиона лева. 450 млн. лв. са за купуване на машините, а останалите - за поддръжка и ремонт. 

"Сименс" депозира цели 13 страници забележки по тръжната процедура и предупреди, че България е иска да купи неефективен и остарял подвижен състав и че някои от заложените клаузи в документацията навяват съмнения за нечестно състезание. Сред странностите в търга беше това, че производителят ще поеме поддръжката на закупените влакове само за 15 години, а не за 30, какъвто бе първият вариант. Освен това БДЖ искаше да си купи вагони, развиващи максимална скорост от 160 км/ч., неотчитайки, че дори новият подвижен състав трябва да дойде максимално най-скоро - тоест още през 2014 г., те ще бъдат в движение още 30-40 години. Когато вагоните ще са съвсем морално остарели. 

Търгът, обявен за незаконосъобразен, беше подготвян от БДЖ в продължение на 2 години. 

Решението на КЗК идва в момент, в който целият борд на директорите на "БДЖ Холдинг" подаде оставка, начело с изпълнителния директор Владимир Владимиров. Това, според източници от транспортното министерство, е станало по искане на министър Росен Желязков. По негова инициатива започна и пълен вътрешен одит и на холдинга, и в частност на "Пътнически превози". 

 
Снимка БГНЕС

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени като незаконосъобразно решението на БДЖ за обявяване на търг за купуване на 42 нови влака. Решението на антимонополния орган е публикувано вчера и не е окончателно - "БДЖ - Пътнически превози" може да обжалва пред съда в 14-дневен срок. Ако това несе случи - то поръчката ще бъде окончателно отменена. А за да се купят влакове - ще трябва да се напише нова, но като се променят условията, за които КЗК реши, че са незаконосъобразни. 

КЗК присъжда държавните железници да платят разходите 5 700 лв. по производството на жалбоподателя - това е германският жп гигант "Сименс Мобилити", става ясно от документа.

Германската компания е една от трите водещи световни фирми, които обжалваха обществената поръчка. От условията на БДЖ по търга се оплакаха и китайската компания CRRC, и чешката "Шкода".

Търгът за 42 нови мотриси за "БДЖ - Пътнически превози" бе за рекордната сума от общо 675 милиона лева. 450 млн. лв. са за купуване на машините, а останалите - за поддръжка и ремонт. 

"Сименс" депозира цели 13 страници забележки по тръжната процедура и предупреди, че България е иска да купи неефективен и остарял подвижен състав и че някои от заложените клаузи в документацията навяват съмнения за нечестно състезание. Сред странностите в търга беше това, че производителят ще поеме поддръжката на закупените влакове само за 15 години, а не за 30, какъвто бе първият вариант. Освен това БДЖ искаше да си купи вагони, развиващи максимална скорост от 160 км/ч., неотчитайки, че дори новият подвижен състав трябва да дойде максимално най-скоро - тоест още през 2014 г., те ще бъдат в движение още 30-40 години. Когато вагоните ще са съвсем морално остарели. 

Търгът, обявен за незаконосъобразен, беше подготвян от БДЖ в продължение на 2 години. 

Решението на КЗК идва в момент, в който целият борд на директорите на "БДЖ Холдинг" подаде оставка, начело с изпълнителния директор Владимир Владимиров. Това, според източници от транспортното министерство, е станало по искане на министър Росен Желязков. По негова инициатива започна и пълен вътрешен одит и на холдинга, и в частност на "Пътнически превози". 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията