Ad Config - Website header

 

Article_top

Днес започнаха тестовете на готовата част от трамвайното трасе по улица „Граф Игнатиев“, което трябваше да бъде пуснато в експлоатация още миналия месец, като в същото време предизвика скандали и прокурорска проверка за качеството на ремонта.

Дали ще му се види краят обаче и столичани и гости на столицата ще могат да използват трамвая преди новата година, не е ясно. Това ще зависи от изпълнението на проекта - дали тестът няма да покаже нуждата от ремонт на ремонта. Готов е участъкът от площад "Гарибалди" до "Славейков".

Пред Нова тв заместник-кметът на София с ресор „Транспорт“ Евгени Крусев даде заявка, че ако при теста се констатират забележки, те трябва да бъдат отстранени от строителя в най-кратки срокове. Следва назначаването на приемателна комисия от ДНСК, която да издаде строителни документи за въвеждане в експлоатация и редовно движение на трамваите. 

По думите на Крусев причината за забавянето на пускането на трасето се дължи на това, че „реално „Граф Игнатиев“ е най-тежкият обект като обем дейности и като сложност на изпълнението“. Трамвайните релси са били положени след подмяна на цялата подземна инфраструктура, която отделно криела своите „непредвидени особености и характеристики“. 

„Проверките по ремонтните дейности все още не са приключили“, добави Крусев.

Паралелно все още не са приключили проверките на Столична община, на прокуратурата и на строителното министерство по сигнала на гражданската организация „Спаси София“ за злоупотреби при възлагането на поръчката за ремонта на „Графа“, спечелена от „Джи Пи Груп“. Остава да виси въпросът какво би се случило с прясно пуснатото трамвайно трасе, ако бъдат установени нарушения.

„Ако има констатирани по някакъв начин нарушения, съответните лица ще понесат отговорността си“, коментира днес зам.-председателят на Столичния общински съвет Николай Стойнев.

Както Клуб Z писа, в основата на съмненията за злоупотреби при търга са т. нар. виброизолационни подложки по трамвайното трасе. Те би трябвало да поемат до 80% от трусовете, предизвиквани от трамваите. С този аргумент Столична община поставя стриктни изисквания в обявената обществена поръчка. Тези подложки трябва да са изработени от нов материал и да са с маса около 5 килограма на квадратен метър.

За участие в търга са допуснати 4 фирми. Две отпадат, защото не отговарят на изискванията. Едната фирма - „ПСТ Градска среда Зона 2”, е отстранена, защото предлага виброизолационни подложки с маса над 15 килограма на квадратен метър или три пъти повече от изискването.

В крайна сметка победител в конкурса е „Джи Пи Груп”. Но според инициативата „Спаси София”, след като печели търга, фирмата започва да полага съвсем различен материал – този на... отстранения конкурент.

Но промяната на вида на използваните подложки не е по решение на победителя в търга. Повече от месец, след като „Джи Пи Груп” вече е започнала строителните дейности, възложителят Столична община променя изискването за материала.

 

 

Днес започнаха тестовете на готовата част от трамвайното трасе по улица „Граф Игнатиев“, което трябваше да бъде пуснато в експлоатация още миналия месец, като в същото време предизвика скандали и прокурорска проверка за качеството на ремонта.

Дали ще му се види краят обаче и столичани и гости на столицата ще могат да използват трамвая преди новата година, не е ясно. Това ще зависи от изпълнението на проекта - дали тестът няма да покаже нуждата от ремонт на ремонта. Готов е участъкът от площад "Гарибалди" до "Славейков".

Пред Нова тв заместник-кметът на София с ресор „Транспорт“ Евгени Крусев даде заявка, че ако при теста се констатират забележки, те трябва да бъдат отстранени от строителя в най-кратки срокове. Следва назначаването на приемателна комисия от ДНСК, която да издаде строителни документи за въвеждане в експлоатация и редовно движение на трамваите. 

По думите на Крусев причината за забавянето на пускането на трасето се дължи на това, че „реално „Граф Игнатиев“ е най-тежкият обект като обем дейности и като сложност на изпълнението“. Трамвайните релси са били положени след подмяна на цялата подземна инфраструктура, която отделно криела своите „непредвидени особености и характеристики“. 

„Проверките по ремонтните дейности все още не са приключили“, добави Крусев.

Паралелно все още не са приключили проверките на Столична община, на прокуратурата и на строителното министерство по сигнала на гражданската организация „Спаси София“ за злоупотреби при възлагането на поръчката за ремонта на „Графа“, спечелена от „Джи Пи Груп“. Остава да виси въпросът какво би се случило с прясно пуснатото трамвайно трасе, ако бъдат установени нарушения.

„Ако има констатирани по някакъв начин нарушения, съответните лица ще понесат отговорността си“, коментира днес зам.-председателят на Столичния общински съвет Николай Стойнев.

Както Клуб Z писа, в основата на съмненията за злоупотреби при търга са т. нар. виброизолационни подложки по трамвайното трасе. Те би трябвало да поемат до 80% от трусовете, предизвиквани от трамваите. С този аргумент Столична община поставя стриктни изисквания в обявената обществена поръчка. Тези подложки трябва да са изработени от нов материал и да са с маса около 5 килограма на квадратен метър.

За участие в търга са допуснати 4 фирми. Две отпадат, защото не отговарят на изискванията. Едната фирма - „ПСТ Градска среда Зона 2”, е отстранена, защото предлага виброизолационни подложки с маса над 15 килограма на квадратен метър или три пъти повече от изискването.

В крайна сметка победител в конкурса е „Джи Пи Груп”. Но според инициативата „Спаси София”, след като печели търга, фирмата започва да полага съвсем различен материал – този на... отстранения конкурент.

Но промяната на вида на използваните подложки не е по решение на победителя в търга. Повече от месец, след като „Джи Пи Груп” вече е започнала строителните дейности, възложителят Столична община променя изискването за материала.

 

Коментари

Blagovesta Vasileva's picture
Blagovesta Vasileva
тутифрути

след близо един

месец днес минах по Графа. Стара софийска улица, трудна за ремонт. Казах си, трябва да си поне трето поколение софиянец за да усетиш и разбереш какво е нужно за един сполучлив ремонт. Даже този от преди 30-35 год. беше по сполучлив. Не разбрах за какво са плочките оформящи прави линии, дали ограничават тротоар или друго. Ако е първото то напр. през бивш. Нотариат и преди площада, двама души не могат да се разминат. Отделно пешеходните участъци на места са освен тесни и с наклон към трамв. линия. Кому е удобно с един крак по ниско с другия по високо. Защо не върнаха тротоарите? Сигурно заради ефекта- широчина. Но кому е нужен този ефект, като липсва удобство за многобройните пешеходци на тази оживена улица. Да провинциализма /като манталитет/навлезе и ни определя ритъма и начина на живот на всички равнища.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията