Ad Config - Website header

 

Article_top

Кой е единственият образ, обичан от всички? Единствената обществена фигура, която все още не е основала своя политическа партия, която дава без да иска в замяна, която е истинско коледно чудо – преминала през две световни войни, скептицизъм и няколко глобални кризи, но всяка година се завръща по-значима от когато и да било.

Дядо Коледа, разбира се.

Образът му обаче далеч не е обвързан с чудото по Коледа, което отдавна изгуби своя чар. Същината на празника е успешно заменена от идеята за скъпи и дълго желани подаръци, луксозни украси, претъпкани трапези и… безброй лъскави коледни реклами, чиято цел е да накарат всеки празничен скептик да заобича декемврийското време. Белобрадият старец си е чиста проба ,,маркетинг’’, или казано иначе – еталон за консуматорство.

Обществената му познаваемост започва с лансирането на добре изработени западни кампании през 20-те години на двадесети век. И ако тогава работилницата му е била на Северния полюс, днес тя е във всеки един магазин, който целогодишно създава продукти, които да се продадат за точно един ден.

До какво доведе образът на добродушния старец?

До тълпи жадни за празнично щастие хора, които с удоволствие ще похарчат всичко каквото имат, за да си го осигурят. Няколко са хитринките на Дядо Коледа, заради които сме готови на всичко, за да си купим малко уют и коледно настроение.

Правило №1: Дядо Коледа обича децата

А децата обичат играчки. Родителите пък обичат децата си.

Е, честито, детето ви е превърнато в потребител, преди дори да знае какво означава това. Защото е слушало цяла година, значи заслужава награда! Потребностите на възрастните могат да бъдат пренебрегнати, но нуждите на децата – никога. А за тях без никакво съмнение се грижи Дядо Коледа.

Правило №2: Коледни намаления

Любовта минава през стомаха, понякога и през дебитната карта. Днес тя се доказва чрез поддържането на се милиардна индустрия, която обещава коледен дух и щастие и носи чувство за благодарност у близките ви. Накратко  - Коледа е ден на унищожението. Особено по време на зимните намаления. Големите корпорации се грижат за нас, потребителите, затова ни предлагат стоки на значително по-ниски цени. Глупости! Нереални намаления, нереални цени, нереално щастие.

Дядо Коледа си разбира от работата. Често рекламни лица на коледните му кампании са така наречените ,,инфлуенсъри’’. Хора, на които имаме доверие. И така маркетинговите умения на Дядо Коледа идеално допълват техните, така че да купуваме, купуваме, и отново – купуваме!

Правило №3: Повече украса, повече щастие

Градът се украсява по задължение. Придава му се доза уют, а урбанистичната атмосфера се обогатява. За съжаление отново говорим за добър маркетинг – за създаването на чувство за изкуствено щастие, чиято цел е да подпомага пазара, чрез който дядо Коледа трупа капитала си.

Коледни лампички светят от витрините на магазините, гирляндите са увити около намалените дрехи и създават усещане за богатство. Не духовно, разбира се.

Правило №4: Претрупай масата

Храната! Като един истински маркетинг експерт, Дядо Коледа знае, разбира се, кои са любимите ви вкусотии. Опакова ги в примамливи хартии, така че не само да се радвате на продукта, но и да го приемете като подарък. Който сам правите на себе си.

И тъй като по празниците семейството се събира, то масата трябва да е претрупана. Колкото повече, толкова повече. Може би количеството храна на трапезата е непосилно за всички гости, може би ястията ще бъдат изхвърлени след това, но по-добре да има много, отколкото просто да има повече.

Правило №5: Вярвай на Дядо Коледа

Дядо Коледа никога не би си позволил да разочарова някого. Ако го видите по опаковките на продуктите, то това е правилната покупка!

Но защо трябва да му вярвате безрезервно? Ами, просто защото е много добър в това!

Е, накрая идва логичният въпрос: кой създаде Дядо Коледа?

И отговорът е също толкова логичен. Ние! Не, не е някоя дебела корпорация.

Той е плод на нашите преконсуматорски нужди и желанието ни за фалшиво и неискрено празнично щастие. Създали сме го, защото ни е нужен – един успешен маркетингов продукт, който всяка година се завръща по-амбициран от всякога. Минаващ през катаклизми и войни, измислен така, че бъде устойчив. Значим. И живеещ насред декемврийския фестивал на материалното благополучие!

А дали не е време да се замислим трябва ли ни такава Коледа? И да си пожелаем: свръхпроизвеждайте грижи и любов, свръхпотреблявайте ги! Предметите не са нищо повече от преходно щастие в красива опаковка.

Весели празници!

-----

* Този материал е създаден по проект "Генерация Z".

 
КАЛЕЙДОСКОП Дядо Коледа 18122016 1

Кой е единственият образ, обичан от всички? Единствената обществена фигура, която все още не е основала своя политическа партия, която дава без да иска в замяна, която е истинско коледно чудо – преминала през две световни войни, скептицизъм и няколко глобални кризи, но всяка година се завръща по-значима от когато и да било.

Дядо Коледа, разбира се.

Образът му обаче далеч не е обвързан с чудото по Коледа, което отдавна изгуби своя чар. Същината на празника е успешно заменена от идеята за скъпи и дълго желани подаръци, луксозни украси, претъпкани трапези и… безброй лъскави коледни реклами, чиято цел е да накарат всеки празничен скептик да заобича декемврийското време. Белобрадият старец си е чиста проба ,,маркетинг’’, или казано иначе – еталон за консуматорство.

Обществената му познаваемост започва с лансирането на добре изработени западни кампании през 20-те години на двадесети век. И ако тогава работилницата му е била на Северния полюс, днес тя е във всеки един магазин, който целогодишно създава продукти, които да се продадат за точно един ден.

До какво доведе образът на добродушния старец?

До тълпи жадни за празнично щастие хора, които с удоволствие ще похарчат всичко каквото имат, за да си го осигурят. Няколко са хитринките на Дядо Коледа, заради които сме готови на всичко, за да си купим малко уют и коледно настроение.

Правило №1: Дядо Коледа обича децата

А децата обичат играчки. Родителите пък обичат децата си.

Е, честито, детето ви е превърнато в потребител, преди дори да знае какво означава това. Защото е слушало цяла година, значи заслужава награда! Потребностите на възрастните могат да бъдат пренебрегнати, но нуждите на децата – никога. А за тях без никакво съмнение се грижи Дядо Коледа.

Правило №2: Коледни намаления

Любовта минава през стомаха, понякога и през дебитната карта. Днес тя се доказва чрез поддържането на се милиардна индустрия, която обещава коледен дух и щастие и носи чувство за благодарност у близките ви. Накратко  - Коледа е ден на унищожението. Особено по време на зимните намаления. Големите корпорации се грижат за нас, потребителите, затова ни предлагат стоки на значително по-ниски цени. Глупости! Нереални намаления, нереални цени, нереално щастие.

Дядо Коледа си разбира от работата. Често рекламни лица на коледните му кампании са така наречените ,,инфлуенсъри’’. Хора, на които имаме доверие. И така маркетинговите умения на Дядо Коледа идеално допълват техните, така че да купуваме, купуваме, и отново – купуваме!

Правило №3: Повече украса, повече щастие

Градът се украсява по задължение. Придава му се доза уют, а урбанистичната атмосфера се обогатява. За съжаление отново говорим за добър маркетинг – за създаването на чувство за изкуствено щастие, чиято цел е да подпомага пазара, чрез който дядо Коледа трупа капитала си.

Коледни лампички светят от витрините на магазините, гирляндите са увити около намалените дрехи и създават усещане за богатство. Не духовно, разбира се.

Правило №4: Претрупай масата

Храната! Като един истински маркетинг експерт, Дядо Коледа знае, разбира се, кои са любимите ви вкусотии. Опакова ги в примамливи хартии, така че не само да се радвате на продукта, но и да го приемете като подарък. Който сам правите на себе си.

И тъй като по празниците семейството се събира, то масата трябва да е претрупана. Колкото повече, толкова повече. Може би количеството храна на трапезата е непосилно за всички гости, може би ястията ще бъдат изхвърлени след това, но по-добре да има много, отколкото просто да има повече.

Правило №5: Вярвай на Дядо Коледа

Дядо Коледа никога не би си позволил да разочарова някого. Ако го видите по опаковките на продуктите, то това е правилната покупка!

Но защо трябва да му вярвате безрезервно? Ами, просто защото е много добър в това!

Е, накрая идва логичният въпрос: кой създаде Дядо Коледа?

И отговорът е също толкова логичен. Ние! Не, не е някоя дебела корпорация.

Той е плод на нашите преконсуматорски нужди и желанието ни за фалшиво и неискрено празнично щастие. Създали сме го, защото ни е нужен – един успешен маркетингов продукт, който всяка година се завръща по-амбициран от всякога. Минаващ през катаклизми и войни, измислен така, че бъде устойчив. Значим. И живеещ насред декемврийския фестивал на материалното благополучие!

А дали не е време да се замислим трябва ли ни такава Коледа? И да си пожелаем: свръхпроизвеждайте грижи и любов, свръхпотреблявайте ги! Предметите не са нищо повече от преходно щастие в красива опаковка.

Весели празници!

-----

* Този материал е създаден по проект "Генерация Z".

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

"Той е плод на нашите

"Той е плод на нашите преконсуматорски нужди и желанието ни за фалшиво и неискрено празнично щастие"

След като коледното щастие е "неискрено и фалшиво", то да помоля авторката да посочи пример за друго празнично щастие, което е "искрено и неподправено".
В случай, че чете коментарите разбира се.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията