Само България и Литва са били против предложенията на Брюксел за т. нар. план „Макрон“, каза в четвъртък по бТВ транспортният министър Росен Желязков. Този проблем показва разделението на Европа на периферия и централни държави, смята той.

Според него българските превозвачи са много конкурентноспособни и имаме един от най-добрите автопаркове. По думите му тези общи законодателни решения целят да не засегнат големите европейски държави, но по този начин се дискредитират периферните държави и ги ощетяват.

Желязков коментира и че за да се нагала правило, то трябва да бъде приложимо и да може да се контролира. В момента той не виждал вариант, при който да се следи дали даден шофьор се е прибрал вкъщи след четири месеца по пътищата. Неговото мнение е, че тази мярка е по -скоро, за да се удовлетворят исканията на гражданите в Западна Европа. Той подчерта, че България все така няма да подкрепи и забраната да се спи в кабините, защото нашите били модерни и предлагали всички условия за почивка в тях.

Той съобщи, че е oсвободил като членове на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” Велик Занчев и Владимир Владимиров. Досегашният финансов директор на дружеството продължава да работи още около месец, за да има плавен преход, обясни още министърът по бТВ.

Новите лица в ръководството на БДЖ ще са Григори Григоров и Светломир Николов, които имат богат опит в системата и добри мениджърски умения.

Велик Занчев и Владимир Владимиров са освободени, защото одитния доклад за анализ на риска показа, че дружеството има сериозни пропуски в мениджмънта, които не се дължат толкова на лична човешка слабост, а на неумението да се справят с новите предизвикателства, свързани с интензивното развитие на компанията, обясни министърът.

За концесията на Летище "София" Желязков обясни, че имало голям международен интерес. По думите му в концесията е заложено изграждането на нова писта. Печалбата на летището сега е 10 млн. лева годишно, а може да се удвои, смята той.