Ad Config - Website header

 

Article_top

Не го знам това, да проверим в Google... както всяка година през декември и сега най-голямата световна търсачка публикува класации на най-търсеното през последните 12 месеца - както по света, така и във всяка отделна държава.

2018-та е година на Световното първенство по футбол и както в България, така и по света това е една от най-търсените фрази. Подгласничките обаче са далеч по-интересни.

"Shkolo" и "турска лира" са следващите по популярност термини, които българите са пишели в търсачката. Първото сигурно безкрайно е зарадвало създателите на Shkolo.bg, българска система за дигитализация на училищната администрация - дневници, учебни материали, отсъствия, упражнения, състезания. Турската лира пък имаше рекорден спад през септември, макар че вече се възстанови донякъде.

Не е изненада "Истанбулската конвенция" на четвърто място. Декларация срещу домашното насилие и насилието над жените се превърна в тема №1 тази година, след като "патриоти", "социалисти" подеха кампания, с която да убедят хората как Конвенцията ще легализира гей-браковете, ще позволи да правят децата им хомосексуални. В крайна сметка Конституционният съд я обяви за противоречаща на основния закон и дебатите затихнаха. 

Но пък на 7-мо място можете да видите терминът "джендър", който бързо придоби съвсем друг смисъл от основния си - на някакъв лош, противен, извратен човек. Видно не всеки българин е разбирал драмата с "джендърите" и е потърсил в Google какво точно означава това.

Сред други важни неизвестни за българина са касовите бонове, авто изпитите, приетите тази година регулации за защита на данните от ЕС - GDPR, и изключително популярния компютърен екшън Fortnite.

В България Google са установили само две други категории - на спортните събития и на тв реалититата. Най-популярни сред вторите са VIP Brother, Фермата и Instaqueen. А освен от футбола, българинът се е интересувал и от бокса в лицето на Кубрат Пулев, както и тениса - макар самият Гришо да липсва сред търсените термини, на трето място е "Australian Open".

В световните трендове (след футбола) доминират известните личности - за жалост предимно тези, които ни напуснаха през 2018 г. Това са музиканти като диджеят Avicii и рапърите Мак Милър и XXXTentacion, легендата на комиксите Стен Лий (подкрепен от филма по Марвел "Черната пантера"), американският ресторантьор Антъни Бурдейн, ученият Стивън Хокинг и модната дизайнерка Кейт Спейд. Единствената жива в класацията е херцогинята на Съсекс Меган Маркъл, която от години е под прожекторите, но като средноизвестна американска актриса. Холивуд обаче я загуби през ноември миналата година, когато сключи брак с принц Хари.

 

Не го знам това, да проверим в Google... както всяка година през декември и сега най-голямата световна търсачка публикува класации на най-търсеното през последните 12 месеца - както по света, така и във всяка отделна държава.

2018-та е година на Световното първенство по футбол и както в България, така и по света това е една от най-търсените фрази. Подгласничките обаче са далеч по-интересни.

"Shkolo" и "турска лира" са следващите по популярност термини, които българите са пишели в търсачката. Първото сигурно безкрайно е зарадвало създателите на Shkolo.bg, българска система за дигитализация на училищната администрация - дневници, учебни материали, отсъствия, упражнения, състезания. Турската лира пък имаше рекорден спад през септември, макар че вече се възстанови донякъде.

Не е изненада "Истанбулската конвенция" на четвърто място. Декларация срещу домашното насилие и насилието над жените се превърна в тема №1 тази година, след като "патриоти", "социалисти" подеха кампания, с която да убедят хората как Конвенцията ще легализира гей-браковете, ще позволи да правят децата им хомосексуални. В крайна сметка Конституционният съд я обяви за противоречаща на основния закон и дебатите затихнаха. 

Но пък на 7-мо място можете да видите терминът "джендър", който бързо придоби съвсем друг смисъл от основния си - на някакъв лош, противен, извратен човек. Видно не всеки българин е разбирал драмата с "джендърите" и е потърсил в Google какво точно означава това.

Сред други важни неизвестни за българина са касовите бонове, авто изпитите, приетите тази година регулации за защита на данните от ЕС - GDPR, и изключително популярния компютърен екшън Fortnite.

В България Google са установили само две други категории - на спортните събития и на тв реалититата. Най-популярни сред вторите са VIP Brother, Фермата и Instaqueen. А освен от футбола, българинът се е интересувал и от бокса в лицето на Кубрат Пулев, както и тениса - макар самият Гришо да липсва сред търсените термини, на трето място е "Australian Open".

В световните трендове (след футбола) доминират известните личности - за жалост предимно тези, които ни напуснаха през 2018 г. Това са музиканти като диджеят Avicii и рапърите Мак Милър и XXXTentacion, легендата на комиксите Стен Лий (подкрепен от филма по Марвел "Черната пантера"), американският ресторантьор Антъни Бурдейн, ученият Стивън Хокинг и модната дизайнерка Кейт Спейд. Единствената жива в класацията е херцогинята на Съсекс Меган Маркъл, която от години е под прожекторите, но като средноизвестна американска актриса. Холивуд обаче я загуби през ноември миналата година, когато сключи брак с принц Хари.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли решението България да предпочете изтребителите F-16?