Ad Config - Website header

 

Article_top

Три големи фирми - ГБС АД, "Хидрострой" АД, "Джи Пи груп" АД, са финансирали с по 20 хил. лв. вчерашния протест на строителите в София. Това заявиха от "Демократична България". В декларация се посочва, че именно тези фирми получават големите обществени поръчки. Според "Демократична България" това не е протест, а манифестация в полза на властта, която обаче не се подкрепя от много по-малки фирми.

Ето какво се казва декларацията:

 "ГБС, ХИДРОСТРОЙ И ДЖИ ПИ ГРУП финансират проправителствената акция

Струпването на "Цариградско шосе" на техника за няколко десетки милиона евро, закупена с парите на българските граждани, е акция на няколко големи играчи в сектора. Тези фирми – силно приближени до всяка власт, организираха фалшив протест, за да окажат подкрепа на управляващите.

Фирмите, които получават големите обществени поръчки, организираха манифестация в подкрепа на властта, а не протест. На 4.12.2018 г. ГБС АД е направило извънредна допълнителна вноска в Камара на строителите в България (КСБ) на стойност 20 000 лв. На 10.12.2018 г. "Хидрострой" АД и "Джи Пи груп" АД са направили също допълнителна извънредна вноска в КСБ на стойност по 20 000 лв. всяка. Тези вноски очевидно са предназначени за организиране на проправителствената акция.

Подписката, която Камарата на строителите афишира, не е подписана от редица строителни компании в България, в т.ч. членове на браншовата организация. С нас се свързаха десетки български малки фирми, за да декларират, че не подкрепят организацията на камарата и не са се включили в подписката.

Камарата е отдавна превзета от властта и не защитава интересите на средния и дребния бизнес в строителния бранш.

Фактите:

– Настоящият председател на УС е близък до тези, които фалираха КТБ;

– Бившият председател на Камарата на строителите бе издигнат „по заслуги“ до шеф на АПИ;

– Настоящият изпълнителен директор на Камарата е бивш зам.-министър на Орешарски;

– Негови заместници са представителите на ГБС и "Джи Пи г"руп;

– В управителния съвет на Камарата са представители на "Водстрой 98" и "Трейс груп холд".

Сегашното ръководство на Камарата е превърнало организацията в присъдружна на властта чрез своите позиции в нейна подкрепа по отношение на скандалите с ремонта на ул. "Граф Игнатиев", трагедията край Своге и други.

Свидетели сме на класическо срастване на политическа с икономическа власт – характерно за авторитарни режими, които използват разпределянето на публични средства, за да укрепват управлението си.

Ние от "Демократична България" сме против, под натиска на манифестации, да се дават още пари на големите строители в страната, както направи Министерският съвет в деня на „протеста“ – раздаде над 1,300 млрд. лв. за строителство на големи инфраструктурни обекти от бюджетния излишък.

"Демократична България" ще внесе в следващия парламент нов Закон за обществените поръчки, ще въведем електронни търгове и ще наложим прозрачност в работата на институциите, които разпределят публични средства."

 

Три големи фирми - ГБС АД, "Хидрострой" АД, "Джи Пи груп" АД, са финансирали с по 20 хил. лв. вчерашния протест на строителите в София. Това заявиха от "Демократична България". В декларация се посочва, че именно тези фирми получават големите обществени поръчки. Според "Демократична България" това не е протест, а манифестация в полза на властта, която обаче не се подкрепя от много по-малки фирми.

Ето какво се казва декларацията:

 "ГБС, ХИДРОСТРОЙ И ДЖИ ПИ ГРУП финансират проправителствената акция

Струпването на "Цариградско шосе" на техника за няколко десетки милиона евро, закупена с парите на българските граждани, е акция на няколко големи играчи в сектора. Тези фирми – силно приближени до всяка власт, организираха фалшив протест, за да окажат подкрепа на управляващите.

Фирмите, които получават големите обществени поръчки, организираха манифестация в подкрепа на властта, а не протест. На 4.12.2018 г. ГБС АД е направило извънредна допълнителна вноска в Камара на строителите в България (КСБ) на стойност 20 000 лв. На 10.12.2018 г. "Хидрострой" АД и "Джи Пи груп" АД са направили също допълнителна извънредна вноска в КСБ на стойност по 20 000 лв. всяка. Тези вноски очевидно са предназначени за организиране на проправителствената акция.

Подписката, която Камарата на строителите афишира, не е подписана от редица строителни компании в България, в т.ч. членове на браншовата организация. С нас се свързаха десетки български малки фирми, за да декларират, че не подкрепят организацията на камарата и не са се включили в подписката.

Камарата е отдавна превзета от властта и не защитава интересите на средния и дребния бизнес в строителния бранш.

Фактите:

– Настоящият председател на УС е близък до тези, които фалираха КТБ;

– Бившият председател на Камарата на строителите бе издигнат „по заслуги“ до шеф на АПИ;

– Настоящият изпълнителен директор на Камарата е бивш зам.-министър на Орешарски;

– Негови заместници са представителите на ГБС и "Джи Пи г"руп;

– В управителния съвет на Камарата са представители на "Водстрой 98" и "Трейс груп холд".

Сегашното ръководство на Камарата е превърнало организацията в присъдружна на властта чрез своите позиции в нейна подкрепа по отношение на скандалите с ремонта на ул. "Граф Игнатиев", трагедията край Своге и други.

Свидетели сме на класическо срастване на политическа с икономическа власт – характерно за авторитарни режими, които използват разпределянето на публични средства, за да укрепват управлението си.

Ние от "Демократична България" сме против, под натиска на манифестации, да се дават още пари на големите строители в страната, както направи Министерският съвет в деня на „протеста“ – раздаде над 1,300 млрд. лв. за строителство на големи инфраструктурни обекти от бюджетния излишък.

"Демократична България" ще внесе в следващия парламент нов Закон за обществените поръчки, ще въведем електронни търгове и ще наложим прозрачност в работата на институциите, които разпределят публични средства."

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли решението България да предпочете изтребителите F-16?