Много добре знам, че това заглавие ще разгневи всички, които обичат железниците и работят там. Машинисти, кондуктори, кантонери, стрелочници, ръководители на движение и т. н. Колкото и да не им харесва обаче, железниците са докарани дотам, че пътниците във влака не могат да бъдат сигурни за здравето и живота си.

Дълга тема е кой е виновен.

Омазаният в черно железничар ще каже: "не съм аз...", "ония чантаджиите...".

Неофициално от жп офисите ще отвърнат, че няма сила, която да откаже пролетариата да точи нафта от локомотивите, да предава държавни железа за скрап и че безхаберието на персонала е повсеместно.  

После бедежейците ще хвърлят отговорността върху служителите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), а те пък ще натопят колегите от локомотивните бригади как се качват да карат влака кьоркютук пияни.

Така че виновният в железниците е ясен. Той е другият!  

Да сте чули нещо за резултатите от разследването за трагедията на гара Калояновец, при която загина машинистът, но пътниците оцеляха? 

Петдесет дни след кошмара доклад за това какво се е случило няма, но удобно още от първите часове след инцидента транспортното министерство пробуташе версията за "човешка грешка". Мъртвият не може да се защити! 

А какво щеше да стане, ако последствията бяха още по-страшни? Ако влакът бе паднал от моста? Ако жертвата не бе една, а десетки?

Интересно е дали тогава пак железопътната ни администрация и ръководствата на БДЖ и НКЖИ щяха да си заравят главата в пясъка. Клуб Z публикува видеа и документи, доказващи, че автоматичната системата за сигурност не е работела по време на инцидента.

И настана мълчание!

Което е съвсем обяснимо. Как може да се обясни, че ремонт на гарова стрелка на чисто нов жп участък е отлаган с месеци? Как да се каже, че система, която е внедрена преди години и за която са похарчени държавни милиони, не се използва. И как точно да обясним на публиката, че машинистите не са обучени да работят с техниката, чиито  бордовите модули отгоре на всичко са неизправни.

Нали точно това е техниката, която трябва да елиминира възможността за "човешките грешки".

Когато се чуе за съкращения в железниците се надава вой до небесата. Сакън! Как така! Активизират се стройни синдикални организации в защита на железничарския труд и чест. 

Ами пътниците? Тези дето упорито продължават да се возят в мръсните, бавни и миризливи влакове.

Тях в транспортното министерство, БДЖ и НКЖИ не ги ли забравиха съвсем, чакайки многомилионните държавни субсидии от моите и вашите данъци и европаричките за нови релси!

Служебната министърка на транспорта Николина Ангелкова тръгна да обяснява как ще ни прокопае тунел под Шипка и как приоритетно до 2020 г. ще строи магистрала "Хемус", което при мандат на служебното правителство от два месеца даже и смях не предизвиква. По-скоро съчувствие!

Ясно е, че за два месеца няма как да вкара в релси железниците. Вероятно и две години не стигат. Но нищо не пречеше на служебното правителство да поразрови малко блатото и да се опита да разберe защо железопътният транспорт все повече потъва. Ама и това май е твърде амбициозна задача.

Така че пак повтарям: не пътувайте с влак!