Премиерът Бойко Борисов е поискал оставката на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов преди заседанието на правителството днес. Министър-председателят е водил разговор с ръководството на агенцията и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Поводът - продължилият повече от седмица хаос с въвеждането на електронните винетки и ТОЛ системата за пътищата. 

Глосов е подал оставката си пред министърката на регионалното развитие Петя Аврамова, съобщиха от правителствената пресслужба. По закон именно министърът назначава и освобождава председателя на агенцията. 

Това не е първата оставка, поиската от Борисов заради винетките, които трябваше да влязат в продажба от 1 януари, но нито електронната система проработи, нито бяха монтирани терминалите за продажба, нито бе снабдена търговската мрежа. От агенцията и министерството до последно отричаха провал, признаваха само да технически проблеми и леко забавяне, а щом недоволството започна да набира скорост управляващите видяха и опити за хакерски атаки. Стигна се до "гратисен период" до 15 януари, в който няма да има глоби при незакупена винетка.

Заради хаоса Борисов поиска и, разбира се, получи оставка на съветника на министър Аврамова Радослав Николов. Той в продължение на няколко дни отговаряше пред медиите за ситуацията с винетките и въвеждането на ТОЛ системата. От пътната агенция по искане на плремиера си тръгнаха Веселин Давидов - член на Управителния съвет, който отговаряше за електронната система, както и Антон Антонов - директор на Националното ТОЛ управление в АПИ.

Първи оставки на върха в пътната агенция заради провала на въвежднето на електронните винетки поискаха от "Демократична България". След това в темата се включи парламентарната опозиция в лицето на БСП. 

Светослав Глосов престоя начело на АПИ около 6 месеца. Той бе назначен през юни 2018 г., като преди това бе председател на Камарата на строителите в България и член на управата на агенцията. Глосов зае мястото на Дончо Атанасов, който сам поискал смяната си, но самият той също остава в Управителния съвет и продължи да отговаря за строителството на нови пътни участъци и поддръжката на републиканската пътна мрежа.