Ad Config - Website header

 

Article_top

Еврокомисарката по въпросите на транспорта Виолета Булц напрактика подкрепи пакета, известен като „Мобилност 1“ или „Закона Макрон“.

Поне в тази насока е изявлението й, разпространено днес след среща с българския транспортен министър Росен Желязков и колегите му от Унгария, Литва и Полша.

За четвъртък в Брюксел е насрочен протест на превозвачите от България и няколко други европейски страни срещу пакета „Мобилност 1“, който те смятат за дискриминационен. Това ще стане, докато Комисията по транспорт и туризъм в Европарламента обсъжда и гласува пакета. Министър Росен Желязков ще бъде в залата, което е безпрецедентно.

Ето какво гласи изявлението на Виолета Булц:

„Европа се нуждае от ясни правила в сектора на автомобилния транспорт. Запазването на статуквото е невъзможно. Ако не бъде намерено подходящо решение, ще бъдем изправени пред множество некоординирани национални изисквания. Това би довело до разпокъсване на вътрешния пазар, несигурност, по-високи разходи и понижаване на конкурентоспособността на ЕС.

За преодоляване на тези предизвикателства Комисията под председателството на Жан-Клод Юнкер представи през май 2017 г. няколко важни законодателни реформи в рамките на пакета за мобилността. Тези мерки ще донесат осезаеми ползи както за водачите, така и за операторите. Прилагането на ясни и общи правила във всички държави членки ще доведе до действителна равнопоставеност - с други думи, всички превозвачи ще действат при еднакви условия.

В резултат на тези мерки ще се подобрят също така условията на труд на водачите и ще може да се потърси изход от проблема, свързан с недостига на водачи, който засяга цялата европейска промишленост. Прилагането на правилата за командироване ще гарантира справедливо заплащане при работа в други държави членки, като се отчита високата степен на мобилност на работниците в този сектор. Това ще намали значително административната тежест за операторите.

Политическото споразумение, постигнато от транспортните министри на 3 декември 2018 г., беше важна стъпка в този процес. Затова приканвам Европейския парламент и Съвета на ЕС да започнат работа по законодателните предложения във възможно най-кратък срок. Комисията е готова да съдейства при провеждането на дискусиите и за започване на междуинституционалните преговори.“ 

 
Виолета Булц Снимка БГНЕС

Еврокомисарката по въпросите на транспорта Виолета Булц напрактика подкрепи пакета, известен като „Мобилност 1“ или „Закона Макрон“.

Поне в тази насока е изявлението й, разпространено днес след среща с българския транспортен министър Росен Желязков и колегите му от Унгария, Литва и Полша.

За четвъртък в Брюксел е насрочен протест на превозвачите от България и няколко други европейски страни срещу пакета „Мобилност 1“, който те смятат за дискриминационен. Това ще стане, докато Комисията по транспорт и туризъм в Европарламента обсъжда и гласува пакета. Министър Росен Желязков ще бъде в залата, което е безпрецедентно.

Ето какво гласи изявлението на Виолета Булц:

„Европа се нуждае от ясни правила в сектора на автомобилния транспорт. Запазването на статуквото е невъзможно. Ако не бъде намерено подходящо решение, ще бъдем изправени пред множество некоординирани национални изисквания. Това би довело до разпокъсване на вътрешния пазар, несигурност, по-високи разходи и понижаване на конкурентоспособността на ЕС.

За преодоляване на тези предизвикателства Комисията под председателството на Жан-Клод Юнкер представи през май 2017 г. няколко важни законодателни реформи в рамките на пакета за мобилността. Тези мерки ще донесат осезаеми ползи както за водачите, така и за операторите. Прилагането на ясни и общи правила във всички държави членки ще доведе до действителна равнопоставеност - с други думи, всички превозвачи ще действат при еднакви условия.

В резултат на тези мерки ще се подобрят също така условията на труд на водачите и ще може да се потърси изход от проблема, свързан с недостига на водачи, който засяга цялата европейска промишленост. Прилагането на правилата за командироване ще гарантира справедливо заплащане при работа в други държави членки, като се отчита високата степен на мобилност на работниците в този сектор. Това ще намали значително административната тежест за операторите.

Политическото споразумение, постигнато от транспортните министри на 3 декември 2018 г., беше важна стъпка в този процес. Затова приканвам Европейския парламент и Съвета на ЕС да започнат работа по законодателните предложения във възможно най-кратък срок. Комисията е готова да съдейства при провеждането на дискусиите и за започване на междуинституционалните преговори.“ 

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

Таза лелка, да не се крие зад

Таза лелка, да не се крие зад думичката "равнопоставеност".
Като се почне от това, че още от раждането не си равнопоставен по ген, ръст, цвят, та се мине през това, че в Гърция могат да се отглеждат портокали в промишлени количества, но в Германия не може.

Думите и приличат на популярния лаф
"Всички в Европа ще ядем наденички със зеле - ние във Франция и Германия ще ядем наденичките, а вие в перифеята ще ядете зелето"

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли решението България да предпочете изтребителите F-16?