Facebook ще инвестира 300 милиона долара в регионални новинарски програми, партньорства и съдържание в следващите 3 години, съобщиха от социалната мрежа.

Фокусът ще е именно в местните журналисти и медии, като стремежът им е не да се наливат пари, а да се помогне за създаването на устойчив бизнес модел.

Ще бъдат подкрепени програми и организации, сред които Център "Пулицър", "Репортаж за Америка", Фонда за трансформиране на местните новини "Найт Ленфест" и други. Финансирането ще подпомогне на работата на над 1000 журналисти в следващите пет години, твърдят от социалната мрежа.

Програмата няма да е изолирана само в САЩ, парите ще финансират проекти и инициативи в цял свят.

Ключово е, че новата инициатива не е пряко свързана с продуктите на Facebook. Това не променя факта, че повечето медии продължават да разчитат на алгоритмите на социалната мрежа и профилите си в нея, за да достигат до читателите.

Google също обеща да вложи 300 млн. долара в подпомагането на медиите и новинарските екипи по света миналата година.