Ad Config - Website header

 

Article_top

С предупреждението, че "от българската държава ще бъде потърсена сериозна материална и морална отговорност" за първи път либийската държавна корабна компания Libyan Navigator Limited излезе с официална позиция по спора с българския консорциум "Булгргеомин Лтд" за собствеността върху танкера BADR (DBIN). Танкерът, който обтегна дипломатическите отношения между България и Либия, се намира в момента на пристанището в Бургас.

В писмото от компанията разказват за атаката срещу екипажа на кораба след опита на частния съдебен изпълнител Тотко Колев да го продаде (на 11 януари започна проверка на Колев за престъпления по служба). В писмото си либийската компания твърди, че въпреки решението на Окръжен съд Бургас от 21 декември 2018 г., с което се отменя сделката, е използвана груба сила срещу екипажа на кораба.

"За съжаление, решението е от 21-ви, но беше видимо като текст на 27 декември. В същото време екипажът и флагът на кораба бяха сменени с груба сила, приложена от служители на “Гранична полиция” и от служители на “Морска администрация”, заедно с частни охранители. Но отново, като собственик на кораба, не можахме да приемем такива актове на насилие и продължихме да търсим правата си. През целия ден на 27-и нашите усилия и на нашия адвокат бяха съсредоточени да информират за случая и да призовем отоговорните институции да вземат отношение", пишат от компанията.

Оттам посочват, че в същото време на 27 декември 2018 г. държавните морски власти в Панама са отменили разрешението корабът да ползва временния панамски флаг. Според либийската страна флагът е даден въз основа на фалшиви документи, подадени от "Булгргеомин Лтд" след насилственото отнемане на кораба. 

Малко преди Коледните празници на 22 декември корабът беше предаден на "Булгаргеомин Лтд" от съдия изпълнител Тотко Колев, въпреки решението на съда. А след смяна на екипажа, флага и името му танкерът напусна българските териториални води и остана на котва в открито море до 15 януари. След заповед на директора на Изпълнителна агенция "Морска администрация" Живко Петров плавателният съд беше върнат в Пристанище Бургас, където очаква решение на казуса със собствеността му.

"Не можахме да повярваме, че всичките тези писма и срещи не приключиха с успех, а в ранната сутрин на 28-и, в полунощ, използвайки тъмнината, като истински престъпници, нашият кораб с фалшив екипаж напусна Бургас с разрешение на Морската администрация на българските власти. И това се случва докато Панамският флаг на кораба е суспендиран на 27 демекври 2018 г. Това е шокиращо, но е факт!", се казва в писмото на либийската компания.

От либийската държавна морска компания прилагат и копия на 26 различни документа. Писмото им излиза два дни след като правтелствената информационна служба съобщи за телефонен разговор на премиера Бойко Борисов с либийския му колега Файез Сарадж, посветен на либийския кораб. Оттам посочиха, че Сарадж е благодарил на Борисов и на българското правителство за тяхната навременна намеса и демонстрираното желание казусът да приключи с положителен за двете страни край.

Ключови думи
 

С предупреждението, че "от българската държава ще бъде потърсена сериозна материална и морална отговорност" за първи път либийската държавна корабна компания Libyan Navigator Limited излезе с официална позиция по спора с българския консорциум "Булгргеомин Лтд" за собствеността върху танкера BADR (DBIN). Танкерът, който обтегна дипломатическите отношения между България и Либия, се намира в момента на пристанището в Бургас.

В писмото от компанията разказват за атаката срещу екипажа на кораба след опита на частния съдебен изпълнител Тотко Колев да го продаде (на 11 януари започна проверка на Колев за престъпления по служба). В писмото си либийската компания твърди, че въпреки решението на Окръжен съд Бургас от 21 декември 2018 г., с което се отменя сделката, е използвана груба сила срещу екипажа на кораба.

"За съжаление, решението е от 21-ви, но беше видимо като текст на 27 декември. В същото време екипажът и флагът на кораба бяха сменени с груба сила, приложена от служители на “Гранична полиция” и от служители на “Морска администрация”, заедно с частни охранители. Но отново, като собственик на кораба, не можахме да приемем такива актове на насилие и продължихме да търсим правата си. През целия ден на 27-и нашите усилия и на нашия адвокат бяха съсредоточени да информират за случая и да призовем отоговорните институции да вземат отношение", пишат от компанията.

Оттам посочват, че в същото време на 27 декември 2018 г. държавните морски власти в Панама са отменили разрешението корабът да ползва временния панамски флаг. Според либийската страна флагът е даден въз основа на фалшиви документи, подадени от "Булгргеомин Лтд" след насилственото отнемане на кораба. 

Малко преди Коледните празници на 22 декември корабът беше предаден на "Булгаргеомин Лтд" от съдия изпълнител Тотко Колев, въпреки решението на съда. А след смяна на екипажа, флага и името му танкерът напусна българските териториални води и остана на котва в открито море до 15 януари. След заповед на директора на Изпълнителна агенция "Морска администрация" Живко Петров плавателният съд беше върнат в Пристанище Бургас, където очаква решение на казуса със собствеността му.

"Не можахме да повярваме, че всичките тези писма и срещи не приключиха с успех, а в ранната сутрин на 28-и, в полунощ, използвайки тъмнината, като истински престъпници, нашият кораб с фалшив екипаж напусна Бургас с разрешение на Морската администрация на българските власти. И това се случва докато Панамският флаг на кораба е суспендиран на 27 демекври 2018 г. Това е шокиращо, но е факт!", се казва в писмото на либийската компания.

От либийската държавна морска компания прилагат и копия на 26 различни документа. Писмото им излиза два дни след като правтелствената информационна служба съобщи за телефонен разговор на премиера Бойко Борисов с либийския му колега Файез Сарадж, посветен на либийския кораб. Оттам посочиха, че Сарадж е благодарил на Борисов и на българското правителство за тяхната навременна намеса и демонстрираното желание казусът да приключи с положителен за двете страни край.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой трябва да поеме "Левски"?