"Няма надежда". Така Джон Фицджералд, шеф на въздушната спасителна служба на Нормандските острови, определи шансовете аржентинският футболист Емилиано Сала да е жив към края на втория ден от издирвателната операция над Ламанша.

Нападателят изчезна на борда на малък самолет в понеделник вечерта в полет от Нант до Кардиф, където трябваше да се присъедини към новия си отбор от Висшата лига на Англия. В събота 28-годишният Сала, голмайстор №3 на френската Лига 1, стана играч на уелския тим, който се споразумя с "Нант" за рекордните в историята си 15 милиона паунда.

"Дори най-здравият и издръжлив човек би могъл да издържи най-много няколко часа във вода с толкова ниска температура по това време на годината, заяви Фицджералд, цитиран от Би Би Си. - Няма и следа от самолета. По-късно днес ще вземем решение дали да продължим операцията. Районът се гледа с помощта на сателити, също така се гледат данни от мобилните телефони."

Няма никаква яснота какво се е случило със самолета, изчезнал от радарите малко, след като е поискано разрешение за кацане от пилота - другият човек на борда. Това е станало около 22:30 часа българско време в понеделник. Сала е бързал да се присъедини към "Кардиф" и да тренира за първи път с тима във вторник следобед.

Машината "Пайпър Малибу" е наета от Марк Маккей, синът на шотландеца Уили Маккей, един от най-влиятелните футболни агенти във Великобритания, пише "Дейли Мейл". Маккей не представлява Сала, но е имал участие в уреждането на трансфера. Това е масова практика - посредниците обикновено са повече от един. Бащата живее в Монте Карло.

Марк Маккей е "имал ръка" в няколко шумни сделки на Острова, сред които преминаването на френския национал Дмитри Пайе в "Уест Хем" преди години.

Той е ангажирал самолета, собственост на компания в Норфолк. Аеропланът е превозил Сала от Кардиф до Нант, след като той е парафирал личния си контракт. В понеделник е трябвало да го върне обратно в столицата на Уелс.

Ясна е самоличността на пилота - Дейвид Айбтсън, 60-годишен инженер, който изпълнявал подобни полети. Според "Дейли Мейл" Айбтсън не е бил много щастлив, че трябва да управлява точно този самолет, имал е опасения за изправността на системата му за приземяване. Преди часове аржентински и френски медии публикуваха гласови съобщения на Сала до приятели, в които острието изразява страх от шумове на борда.

Дейвид Айбтсън има съпруга и три деца. Той се е настанил в хотел в Нант в събота вечерта, за да пренощува преди обратния полет в понеделник.

Пред британските медии президентът на "Кардиф Сити" Мехмет Далман заявява, че клубът е предложил на футболиста самолетен билет за полет на редовни авиолинии, но Сала е отказал и заявил, че сам ще уреди пътуването си.

"Не мога да ви кажа кой уреди полета, защото още не знам. Но със сигурност не е "Кардиф Сити", каза Далман, цитиран от "Дейли Мейл". - Говорихме с футболиста и му предложихме ние да поемем нещата. Да ви кажа честно, самолетът щеше да е за редовен полет. Отказа ни. Според мен така той пое риск. Все още се молим за щастлива развръзка. Нашият треньор Нийл Уорнък е в шок от случката."

Пред медии в Аржентина, Франция и Великобритания десетки пилоти и специалисти заявяват, че решението да се използва такъв самолет над Ламанша през зимата - дори за полет, който трае по-малко от час и половина, е наистина рисковано.

В "Кардиф" и "Нант" настроението е минорно. Френският тим отложи мач за Купата на Франция.

Не всички обаче имат чувство за приличие - най-малкото. Вчера Кристиано Роналдо публикува в Туитър селфи с ухилена физиономия в частния си самолет на път от Мадрид, където чу присъдата си за укриване на данъци, до Торино. 

"Това не е денят за този туит. Наистина не е", не пропусна да критикува португалеца Гари Линекер, също в Туитър.

Снощи на централния площад в Нант се стекоха стотици запалянковци на тима и пяха песни за бившия си голмайстор. Някои оставиха жълти цветя, шалове, знамена и снимки на играча. Днес статуята на клубното величие Фредерик Чарлз Кийнър край стадиона в Кардиф осъмна с букети и надписи за Сала (на снимката горе), който още не е изиграл и една минута за един от по-скромните отбори в Премиърлийг.