Ad Config - Website header

 

Article_top

Петнайсет години след раждането си в общежитието в Харвард фейсбук (Facebook) се превърна във водещата социална мрежа в света с над 2 милиарда потребители. Един успех, който има и своите тъмни страни, отбелязва Франс прес.

На 4 февруари 2004 година Марк Зукърбърг пусна ембриона на фейсбук онлайн. Днес компанията е част от всекидневието на една четвърт от човечеството, струва 500 милиарда долара на борсата и прибира 22 милиарда долара чиста печалба годишно.

34-годишният ръководител на социалната мрежа е с лично богатство от 62 милиарда долара по оценка на сп. "Форбс". В същото време Зукърбърг получава символична заплата от 1 долар.

Но тази невероятна "история на успеха " е жестоко атакувана от близо 2 години от почти непрестанен поток от скандали и разкрития за методите на фейсбук, чиито приходи произлизат от реклама.

Списъкът с критиците му е дълъг: депутати, обезпокоени от дезинформацията, гъмжаща на платформата, поддръжници на неприкосвеността на личния живот, които се бунтуват от все по-мащабното събиране на лични данни, както и защитници на човешките права.

"Става дума за много мощна компания, създала пристрастяващ продукт, от който зависят много хора", подчертава анализаторът Джош Берноф. "А това е съпроводено с голяма отговорност", добавя той.

Фейсбук е имал 2,3 милиарда активни месечни потребители в края на декември. От тях 947 милиона са в Азия и Тихоокеанския регион, 381 милиона в Европа и 242 милиона - в Северна Америка.

Компанията не уточнява броя на потребителите по страни, но анализаторите смятат, че те са най-много в Индия, следвана от САЩ, Индонезия и Бразилия.

Фейсбук е блокиран или строго ограничен в някои страни като Китай и Северна Корея.

Около 2,7 милиарда души използват всеки месец едно или няколко от приложенията от "семейството", към което принадлежат едноименната мрежа, профилът инстаграм (Instagram), уотсап (WhatsApp) и месинджър (Messenger).

За отчетната 2018 година фейсбук е показал отлични резултати: 22 милиарда долара печалба при оборот от 55 милиарда долара. Фейсбук регистрира растеж през всичките години след излизането си на борсата през 2012 година, където в момента социалната мрежа е оценявана на около 480 милиарда долара.

Рекламата, която благодарение на масираното и непрестанно събиране на личните данни на потребителите е насочена възможно най-конкретно, осигурява 98 процента от оборота на фейсбук, като лъвският пай се пада на мобилната реклама. Социалната мрежа осъществява около 50 процента от оборота си в Северна Америка.

Според специализираната кантора иМаркитър (eMarketer) делът на фейсбук в онлайн рекламата би трябвало да достигне 20,5 процента от 327,28 милиарда долара, които ще бъдат изразходвани през 2019 година.

Гигантът от Менло Парк, Калифорния, е имал 35 587 служители към 31 декември 2018 година - с 42 процента повече спрямо предходната година. Това е в резултат на тройното увеличение на персонала, натоварен да премахва спорно съдържание от платформата, съобщава БТА.

 

Петнайсет години след раждането си в общежитието в Харвард фейсбук (Facebook) се превърна във водещата социална мрежа в света с над 2 милиарда потребители. Един успех, който има и своите тъмни страни, отбелязва Франс прес.

На 4 февруари 2004 година Марк Зукърбърг пусна ембриона на фейсбук онлайн. Днес компанията е част от всекидневието на една четвърт от човечеството, струва 500 милиарда долара на борсата и прибира 22 милиарда долара чиста печалба годишно.

34-годишният ръководител на социалната мрежа е с лично богатство от 62 милиарда долара по оценка на сп. "Форбс". В същото време Зукърбърг получава символична заплата от 1 долар.

Но тази невероятна "история на успеха " е жестоко атакувана от близо 2 години от почти непрестанен поток от скандали и разкрития за методите на фейсбук, чиито приходи произлизат от реклама.

Списъкът с критиците му е дълъг: депутати, обезпокоени от дезинформацията, гъмжаща на платформата, поддръжници на неприкосвеността на личния живот, които се бунтуват от все по-мащабното събиране на лични данни, както и защитници на човешките права.

"Става дума за много мощна компания, създала пристрастяващ продукт, от който зависят много хора", подчертава анализаторът Джош Берноф. "А това е съпроводено с голяма отговорност", добавя той.

Фейсбук е имал 2,3 милиарда активни месечни потребители в края на декември. От тях 947 милиона са в Азия и Тихоокеанския регион, 381 милиона в Европа и 242 милиона - в Северна Америка.

Компанията не уточнява броя на потребителите по страни, но анализаторите смятат, че те са най-много в Индия, следвана от САЩ, Индонезия и Бразилия.

Фейсбук е блокиран или строго ограничен в някои страни като Китай и Северна Корея.

Около 2,7 милиарда души използват всеки месец едно или няколко от приложенията от "семейството", към което принадлежат едноименната мрежа, профилът инстаграм (Instagram), уотсап (WhatsApp) и месинджър (Messenger).

За отчетната 2018 година фейсбук е показал отлични резултати: 22 милиарда долара печалба при оборот от 55 милиарда долара. Фейсбук регистрира растеж през всичките години след излизането си на борсата през 2012 година, където в момента социалната мрежа е оценявана на около 480 милиарда долара.

Рекламата, която благодарение на масираното и непрестанно събиране на личните данни на потребителите е насочена възможно най-конкретно, осигурява 98 процента от оборота на фейсбук, като лъвският пай се пада на мобилната реклама. Социалната мрежа осъществява около 50 процента от оборота си в Северна Америка.

Според специализираната кантора иМаркитър (eMarketer) делът на фейсбук в онлайн рекламата би трябвало да достигне 20,5 процента от 327,28 милиарда долара, които ще бъдат изразходвани през 2019 година.

Гигантът от Менло Парк, Калифорния, е имал 35 587 служители към 31 декември 2018 година - с 42 процента повече спрямо предходната година. Това е в резултат на тройното увеличение на персонала, натоварен да премахва спорно съдържание от платформата, съобщава БТА.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой трябва да поеме "Левски"?