Ad Config - Website header

 

Article_top

До 6 месеца всяка аптека в България ще трябва да разполага с четец и специален софтуер, с който да верифицира лекарството, което продава на пациента. Изискването се въвежда като мярка за борба с фалшивите лекарства заради влизането в сила на Европейската директива за верифициране на лекарствените продукти. Това стана ясно на извънреден брифинг в Министерството на здравеопазването, предаде “Дарик радио”.

Евродирективата за борба с фалшивите лекарства влиза в сила след броени дни - от 9 февруари, информира здравният министър Кирил Ананиев. Промяната ще засегне основно аптеките, които обаче ще имат шестмесечен гратисен период, в който да инвестират в новата система, която ще ги свързва с Изпълнителната агенция по лекарствата.

„Ние ще направим плавен старт на въвеждането на системата за верификация, който ще бъде най-малко шест месеца, през които няма да бъдат санкционирани аптеките за това, че не са я въвели още. Тоест не трябва да има никакво притеснение от тяхна страна, няма да се затваря нито една аптека, няма да се лишава нито един пациент от лечение. Обратно - идеята е да се гарантира лечението на гражданите с верифицирани лекарства, признати на територията на ЕС”, увери министър Ананиев.

От думите му стана ясно още, че аптеките няма да дължат такса за включване в новата система, тъй като то е задължително. Те ще трябва обаче да закупят четци, което, в случай, че разполагат с компютър и интернет, ще им струва около 150 лева.

Проблем би възникнал за аптеки, които нямат компютърна система и връзка с мрежата. За тях разходът по въвеждането на платформата за верификация би могъл да надхвърли и 1500 лева.

Дали ще се стигне до временно затваряне на аптеки докато се инсталира новата система все още не е ясно. След въвеждането й фармацевтите ще имат задължението да сканират всяко лекарство преди да ни го продадат. Така според здравните власти ще се игнорира рискът от продажба на фалшиви медикаменти.

 

До 6 месеца всяка аптека в България ще трябва да разполага с четец и специален софтуер, с който да верифицира лекарството, което продава на пациента. Изискването се въвежда като мярка за борба с фалшивите лекарства заради влизането в сила на Европейската директива за верифициране на лекарствените продукти. Това стана ясно на извънреден брифинг в Министерството на здравеопазването, предаде “Дарик радио”.

Евродирективата за борба с фалшивите лекарства влиза в сила след броени дни - от 9 февруари, информира здравният министър Кирил Ананиев. Промяната ще засегне основно аптеките, които обаче ще имат шестмесечен гратисен период, в който да инвестират в новата система, която ще ги свързва с Изпълнителната агенция по лекарствата.

„Ние ще направим плавен старт на въвеждането на системата за верификация, който ще бъде най-малко шест месеца, през които няма да бъдат санкционирани аптеките за това, че не са я въвели още. Тоест не трябва да има никакво притеснение от тяхна страна, няма да се затваря нито една аптека, няма да се лишава нито един пациент от лечение. Обратно - идеята е да се гарантира лечението на гражданите с верифицирани лекарства, признати на територията на ЕС”, увери министър Ананиев.

От думите му стана ясно още, че аптеките няма да дължат такса за включване в новата система, тъй като то е задължително. Те ще трябва обаче да закупят четци, което, в случай, че разполагат с компютър и интернет, ще им струва около 150 лева.

Проблем би възникнал за аптеки, които нямат компютърна система и връзка с мрежата. За тях разходът по въвеждането на платформата за верификация би могъл да надхвърли и 1500 лева.

Дали ще се стигне до временно затваряне на аптеки докато се инсталира новата система все още не е ясно. След въвеждането й фармацевтите ще имат задължението да сканират всяко лекарство преди да ни го продадат. Така според здравните власти ще се игнорира рискът от продажба на фалшиви медикаменти.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой трябва да поеме "Левски"?