Ad Config - Website header

 

Article_top

От Еврокомисията опровергаха твърденията на медии в България, че се опитват да наложат понятието „трети пол“ в училищата у нас.

От Комисията разпространиха специално изявление. Публикуваме пълния му текст.

През последните няколко дни в българското публично пространство се разпространи твърдението, че Европейската комисия се опитва да „наложи“ понятието „трети пол“ в българските училища. Беше написано, че предлагайки инструмента SELFIE1 на училищата в България, Комисията „проповядва джендър идеология“.

Всички тези твърдения са неверни. Ето защо Комисията би желала да изясни следното:

Само държавите членки на ЕС са компетентни да решават въпроси, свързани с каквато и да било терминология за определяне на пола съгласно техните конституции.

SELFIE е доброволен и анонимен инструмент в подкрепа на училищата при употребата на цифрови технологии за преподаване и обучение. Всички заинтересовани училища могат да се регистрират на платформата и да направят самооценката, резултатите от SELFIE остават само за съответното училище и не се споделят другаде.

SELFIE беше разработен в тясно сътрудничество с експерти по образованието и над 5000 училищни ръководители, учители и ученици. Първата версия на инструмента беше тествана в 650 училища в 14 държави.

В четвъртък и министърът на образованието Красимир Вълчев коментира анкетата или по-точно вариантите за отговор на въпроса за пола в нея, които са 4: "момче“, "момиче“, "друго“ и "предпочитам да не казвам“.

Над 900 български училища и ученици над 9 г. до момента са попълнили анкетата, каза министърът, цитиран от БНР.

Той съобщи и че Министерството на образованието е готово да поиска от Европейската комисия премахването на този въпрос.

Според Вълчев в момента няма обществено напрежение по въпроса. Никое от 900-те училища, в които е влязла платформата, не е подало сигнал, че някой е възмутен. Сигналът бил от един-единствен родител до медиите.

"В Германия, доколкото разбрахме, това е по медицински причини, има такава възможност, опитали са се да адаптират инструмента към законодателствата на всички страни. Така, че не е сигурно, че това задължително противоречи и е свързано със "социален пол". Но дори да е така, не мисля, че рискуваме да индокринираме децата или да проповядваме в системата трети пол като социален“, смята той.

"Неведнъж съм казвал, че не подкрепям проповядването на джендър идеологията, но не можем да го махнем. Той (въпросът, б.р.) е един за всички. Не е преведен дори от нас. Може единствено ЕК, по наша молба, да го направи. Ще отправим такава молба, ако има обществено напрежение“, добави министърът (той беше сред членовете на кабинета, които отначало отказаха да подкрепят Истанбулската конвенция-бел.ред.)

От СДС пак в четвъртък даже огласиха специална декларация по темата.

"Защо е нужно да се събира информация за сексуалната ориентация на подрастващите и за какво може да бъде използвана тя?"

"Ако спазвате основния закон, защо прилагате папагалски европейски директиви, без да се съобразявате с него? Ако не го спазвате, как изпълнявате функциите си в една от най-важните институции на държавата - образователното министерство?", питаше СДС в позицията си и настояваше "ресорният заместник-министър, допуснал да се стигне до това безобразие, да понесе своята отговорност".

------------------

1Абревиатурата означава Self-reflection on Effective Learning by Fostering Innovation through Educational Technology, или самооценка на ефективното обучение чрез насърчаване на използването на иновативни образователни технологии.

 

От Еврокомисията опровергаха твърденията на медии в България, че се опитват да наложат понятието „трети пол“ в училищата у нас.

От Комисията разпространиха специално изявление. Публикуваме пълния му текст.

През последните няколко дни в българското публично пространство се разпространи твърдението, че Европейската комисия се опитва да „наложи“ понятието „трети пол“ в българските училища. Беше написано, че предлагайки инструмента SELFIE1 на училищата в България, Комисията „проповядва джендър идеология“.

Всички тези твърдения са неверни. Ето защо Комисията би желала да изясни следното:

Само държавите членки на ЕС са компетентни да решават въпроси, свързани с каквато и да било терминология за определяне на пола съгласно техните конституции.

SELFIE е доброволен и анонимен инструмент в подкрепа на училищата при употребата на цифрови технологии за преподаване и обучение. Всички заинтересовани училища могат да се регистрират на платформата и да направят самооценката, резултатите от SELFIE остават само за съответното училище и не се споделят другаде.

SELFIE беше разработен в тясно сътрудничество с експерти по образованието и над 5000 училищни ръководители, учители и ученици. Първата версия на инструмента беше тествана в 650 училища в 14 държави.

В четвъртък и министърът на образованието Красимир Вълчев коментира анкетата или по-точно вариантите за отговор на въпроса за пола в нея, които са 4: "момче“, "момиче“, "друго“ и "предпочитам да не казвам“.

Над 900 български училища и ученици над 9 г. до момента са попълнили анкетата, каза министърът, цитиран от БНР.

Той съобщи и че Министерството на образованието е готово да поиска от Европейската комисия премахването на този въпрос.

Според Вълчев в момента няма обществено напрежение по въпроса. Никое от 900-те училища, в които е влязла платформата, не е подало сигнал, че някой е възмутен. Сигналът бил от един-единствен родител до медиите.

"В Германия, доколкото разбрахме, това е по медицински причини, има такава възможност, опитали са се да адаптират инструмента към законодателствата на всички страни. Така, че не е сигурно, че това задължително противоречи и е свързано със "социален пол". Но дори да е така, не мисля, че рискуваме да индокринираме децата или да проповядваме в системата трети пол като социален“, смята той.

"Неведнъж съм казвал, че не подкрепям проповядването на джендър идеологията, но не можем да го махнем. Той (въпросът, б.р.) е един за всички. Не е преведен дори от нас. Може единствено ЕК, по наша молба, да го направи. Ще отправим такава молба, ако има обществено напрежение“, добави министърът (той беше сред членовете на кабинета, които отначало отказаха да подкрепят Истанбулската конвенция-бел.ред.)

От СДС пак в четвъртък даже огласиха специална декларация по темата.

"Защо е нужно да се събира информация за сексуалната ориентация на подрастващите и за какво може да бъде използвана тя?"

"Ако спазвате основния закон, защо прилагате папагалски европейски директиви, без да се съобразявате с него? Ако не го спазвате, как изпълнявате функциите си в една от най-важните институции на държавата - образователното министерство?", питаше СДС в позицията си и настояваше "ресорният заместник-министър, допуснал да се стигне до това безобразие, да понесе своята отговорност".

------------------

1Абревиатурата означава Self-reflection on Effective Learning by Fostering Innovation through Educational Technology, или самооценка на ефективното обучение чрез насърчаване на използването на иновативни образователни технологии.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Как трябва да постъпи Брюксел, след като Великобритания гласува да не напуска Европейския съюз без сделка?