Рядко се случва хаштаг в социалните мрежи да повлияе на реалния свят. Предизвикателството #trashtag обаче е пореден пример именно за това.

Години след предизвикателството с кофа ледена вода, което целеше да събере пари за амиотрофична латерална склероза, социалните мрежи този път родиха далеч по-проста, но полезна идея.

Откриваш място с боклук, снимаш го, почистваш и го снимаш пак. Слагаш снимката в Instagram, Twitter, Facebook с хаштаг #trashtag и вече си изпълнил предизвикателството. 

Десетки хиляди се включиха в кампанията през последните седмици. Доброволци почистваха паркове, плажове, улици по големите и малките градове.

Хаштагът се появи и в множество постове, информиращи за вредите от еднократната употреба на пластмасови продукти. 

Хаштагът все още не е особено популярен у нас.

За сметка на това, България си има своя кампания за рециклиране на пластмаса - #КапачкиЗаБъдеще, която досега е събрала и рециклирала тонове пластмаса, а със спечелените пари са купени нови кувьози за няколко регионални български болници. Кампанията цели да модернизира колкото се може повече родилни отделения в страната, тъй като старите кувьози носят сериозни рискове за недоносените деца, които трябва да прекарат дни или седмици в тях.

Има общо 259 доброволни пункта на "Капачки за Бъдеще" в 98 население места в страната. Можете да научите повече за тях от страницата им във Фейсбук.