Днес в Китай стартира дългоочакания шампионат Формула Е - с автомобили, задвиждани изцяло с електрическа енергия. Състезанието не е майтап и тръгва доста амбициозно, подкрепено от ФИА и фирми като Michelin, Renault, Tag Heuer, DHL, швейцарска банка и щатски гиганти от най-различни области.
Мегазвезди и богаташи като Леонардо ди Каприо и Ричард Брансън притежават отбори, а участват популярни пилоти от света на Формула 1.
Дебютният старт бе спечелен от бразилеца Лукас ди Граси с "Ауди", който караше за тима на "Върджин" във Ф1 преди няколко години. Нелсън Пикет-младши остана осми, а Никола Прост (син на Ален Прост) - девети. Бруно Сена, племенник на Аертон Сена, не завърши, а сред участниците личат още познати имена като Ярно Трули, Себастиан Буеми, Ник Хайдфелд, Такума Сато...
Електрическите болиди развиват максимум 225 км/ч. По средата на състезанието пилотите смениха колите, с които стартираха - заради изтощените батерии. Ди Граси имаше късмет, тъй като борещите се за първото място Прост-младши и Хайдфелд се сблъскаха в последната обиколка.
Надпреварата има в календара си 10 старта в някои от най-големите градове в света. Финалният е през юни догодина в Лондон. Следващото състезание е в Малайзия на 18 октомври. Отборите са десет, с по двама пилоти.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни