Реклама на "Кока-Кола", в която еднополови двойки се целуват помежду си, докато държат бутилки с безалкохолната напитка, предизвика бурни реакции в Унгария. И силен натиск от страна на унгарски политици и консервативни активисти, съобщава Си Ен Ен. Но от "Кока-Кола" не планират да отстъпват.

Вече се появиха призиви за бойкот на продуктите на безалкохолния гигант или за забрана на кампанията "Любовта е любов".

"Кока-Кола" се бори за разнообразие и равенство в нашия бизнес и поддържаме тези права и в обществото, каза говорител на компранията в специално изявление. - Като компания, която от дълги години подкрепя LGBTQI общността, вярваме, че всеки има право да обича човек, който е избрал. Сегашната кампания в Унгария отразява тези ценности."

"Кока-Кола" пусна кампанията си "Любовта е любов" в Унгария дни преди откриването на популярния в цяла Европа фестивал "Сигет", който трябва да започне в Будапеща тази седмица. На някои от плакатите пише: Zero Sugar, Zero Prejudice ("Без захар, без предразсъдъци").

Рекламите са по гарите и из цялата унгарска столица. Те са качени и на страницата на "Кока-Кола" - Унгария, във фейсбук.

Ищван Болдог, депутат от "Фидес", поиска бойкот на продуктите на "Кока-Кола", докато компанията не премахне тези реклами.

Петиция онлайн, която иска същите неща, вече е събрала повече от половината от поставените като цел 50 хил. подписа.

"Досега големите компании в Унгария не бяха рекламирали с открито гей съдържание и послания. Не се заблуждавайте, това е тест. Ако унгарското общество приеме това, ще има нови и нови стъпки. Плакати, реклами, фирми, продукти и т.н. А като се плъзнем по нанадолнището, след това ще ни е изключително трудно да спрем", пише в текста на петицията.

В момента Унгария признава съюзите между двойки от един и същи пол, но "Фидес" и нейният лидер, премиерът Виктор Орбан, са против легализирането на еднополовия брак.