Схема за източване на пари от Столичната община чрез договор за транспортна концесия, щетите от която са на стойност поне 22 млн. лв за 8-годишен период, разкри "Демократична България". 

„Ще ви демонстрираме как се ощетяват интересите на софийски граждани в изключително сериозни мащаби през договори за концесия на транспортни услуги. За съжаление, това далеч не са единствените, сключени в ущърб на обществения интерес, договори и концесии. Ние от "Демократична България" не само ще направим публични всички подобни актове на Столичната община, ще сезираме и компетентните органи. Твърдо сме поели ангажимента при наше управление такива практика да не се допускат. Ще дигитализираме процеса на обществените поръчки и практически ще решим проблемите, свързани с тях и корупционните практики. Прозрачни и видими в реално време конкурси няма да позволят предварителни и задкулисни договорки. Така интересите на софийските граждани ще бъдат защитени.”, анонсира кандидатът за кмет на София арх. Борислав Игнатов.

Кандидатът за общински съветник от "Демократична България" Виктор Чаушев на свой ред разказа за какво става дума: 

„Става въпрос за концесията на автобусните линии от „МТК Гроуп“ в северна София, одобрена през предходния мандат на Йорданка Фандъкова с гласовете на ГЕРБ, ВМРО и АТАКА. Според документите концесионерът трябва да обслужва 16 предимно крайградски автобусни линии на цена от 3 лв на километър и годишен пробег от 5 579 000 км. Докладът първо е внесен от Борислав Борисов (ГЕРБ), Калоян Паргов (БСП) и Борислав Бориславов (СДС). За втори път е внесен от Карлос Контрера (ВМРО). И в двата доклада на Борислав Борисов (ГЕРБ), Калоян Паргов (БСП) и Борислав Бориславов (СДС) и на този на Карлос Контрера ( ВМРО ) липсва подробна разбивка как е формирана цената от 3 лв/км и дали тя отговаря на европейските и български правила за „разумна печалба“ от 5 % при този вид дейност.

Няма информация как е формиран този годишен пробег, който в първоначалния вариант на докладите им дори е с 300 000 км повече.", обясни Чаушев.

От обединението имат и отговори от Столичната община, поискани по реда на Закона за достъп зо обществена информация. От тях става ясно, че Столичната община също не разполага с никакви изчисления и разчита изцяло на честната дума на общинския съветник Карлос Контрера, заяви кандидатът за общински съветник от "Демократична България".

"Също така при подписването на договора с концесионера, г-жа Фандъкова не е защитила обществения интерес и не е поискала подробен разчет със съответните изчисления", заяви още Чаушев.

Според "Демократична България" 7 от автобусите на концесионера са стари, 12-годишни, не отговарят на изискванията по договора (новопроизведени, климатизирани и ЕВРО VІ екологичен клас) и са без климатик, с екологичен клас ЕВРО ІV, дизелови. За да не се разпознават лесно, концесионерът е пребоядисал старите автобуси в цветовете на новите.

"От "Демократична България" направихме собствено изчисление каква би трябвало да е реалната цена за обслужването на тези линии, съобразно европейските и български норми за печалба. Изчисленията показват, че в момента се плаща близо 50 ( 0.49 лв.) стотинки повече на километър, което за 8 години би надплатило на концесионера минимум 22 милиона лева!, съобщиха още участниците в пресконференцията.

Водачът на листата на "Демократична България" Методи Лалов подчерта, че в случая е много важен фактът на нарушаване на процедури и закони. Нарушенията и констатиране на престъпления са в прерогативите на компетентните органи, които ще бъдат сезирани за всички актове на Столичната община и кмета, които ощетяват интересите на гражданите и нарушават законите, декларира Лалов.

Владислав Панев, съпредседател на "Зелено движение" в рамките на коалицията и кандидат за общински съветник от "Демократична България", даде конкретни примери как да бъдат избегнати параметри и цени в концесионните договори.

"Настояваме незабавно кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова да покаже всички документи и комуникация, какви санкции е наложила до момента на концесионера, включително и за използваните 7 броя стари, 12-годишни автобуси.

Ние ще сигнализираме компетентните органи за тези съмнения за нарушения при разходване на публични средства.

За пореден път разкриваме на гражданите на София корупционните схеми на статуквото на ГЕРБ, БСП, СДС, ВМРО и АТАКА в Столичния общински съвет. 

Нито една от тези партии не може да бъде реална алтернатива за по-добро управление на града.’’, обобщиха от "Демократична България"

В заключение арх. Борислав Игнатов отново увери софийските граждани, че подобни практики няма да бъдат допуснати от него като кмет и от групата на Демократична България в Общинския съвет.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ