Германският концерн "Фолксваген" (Volkswagen) замрази плановете за завод за 1,3 млрд. евро (1,4 млрд. долара) в Турция, но все пак скоро трябва да реши къде да построи новите съоръжения за производство на средноголеми автомобили, пише специализираното издание "Отъмотив нюз Юръп", цитирано от БТА.
Компанията може да реши в бъдеще да произвежда модела "Пасат" (Passat) в Словакия вместо в Турция, посочват източници.
Надзорният съвет на "Фолксваген" трябва да се събере тази седмица, за да реши дали да продължи с планираната инвестиция. Концернът замрази плановете за вложенията в Турция на фона на международните критики срещу военната операция, която турската армия започна в Сирия, припомня изданието.
Решението трябва да бъде взето бързо, тъй като автомобилостроителят иска заводът да заработи до октомври 2022 година, когато дейността в германския град Емден, където в момента се произвежда "Пасат", ще се пренасочи към изцяло електрически коли.
Сред решенията, които се обсъждат, е производството на средноголемия модел да бъде прехвърлено към огромния завод на концерна в Братислава, Словакия, посочват източници пред изданието "Аутомобилвохе".
Моделите, произвеждани в словашкия завод, включват "Туарег" (Touareg) и "Ауди" Кю 7 (Audi Q7), автомобили с висока проходимост, компактните "Фолскваген ъп" (VW Up), "Сеат Мии" (Seat Mii) и "Шкода Ситигоу" (Skoda Citigo). Планира се производството на миниколите в завода постепенно да бъде спряно, тъй като този пазарен сегмент е в упадък, което ще освободи производствен капацитет.
След замразяването на плановете за Турция сега България, Румъния и Сърбия се надяват, че "Фолксваген" ще се върне към "краткия списък" от възможни локации, който включваше тези балкански страни и Северна Африка, отбелязва изданието.