Списанията могат да се продават заедно с безплатни тестери и мини варианти на луксозна козметика, но не и с продукти с нормален размер. Това става ясно от решение на Комисията за защита на конкуренцията, с което се налага глоба за нелоялна конкуренция от 115 550 лв. на издателя на дамското списание GRAZIA - компанията Атика Медия България.

Причината за санкцията, която е 2,5% от оборота на групата за последната година е, че в броеве на списанието, което струва 7,95 лв.,  са се включвали и скъпи подаръци - например, червило Clinique, което струва между 28,50 лв. и 35,70 лв. крем за лице Decleor Hydra Floral в опаковка от 40 мл., която струва 43,90 лв-,  препарат против бръчки “Decleor Expression de l’age smoothing roll-on” в опаковка от 20 мл., който се продава за 72 лв., както и други подаръци - плажни чанти, руж и други.

Козметичните продукти в умален размер или тестерите не се предлагат реално на пазара и нямат реална самостоятелна цена. Безплатното им предлагане не е в противоречие с добросъвестната търговска практика, доколкото е широко практикувано и практически обосновано, с оглед възможността за предварително тестване на козметичния продукт във връзка с евентуални реакции на непоносимост, свръхчувствителност и други. В конкретния случай, даваните като добавка продукти имат пазарна цена, която е значително по-висока от цената на списанието с добавка. Това прави предлаганите продукти изключително атрактивни и е основният механизъм, който пренасочва търсенето в полза на изданието на ответното дружество, обясняват експертите на КЗК.