Днес в 17 часа германският профсъюз на пилотите и стюардесите Ufo ще съобщи дали и кога ще започне новата си стачка.

„До края на годината ще започнем стачни действия със сигурност, тъй като преговорите ни за увеличение на заплатите нямат напредък“, заявиха от профсъюза.

Засегнати от прекратяване на работата ще бъдат и дъщерните компании на „Луфтханза“ – „Джърмънуингс“, „Сън Експрес“, „Луфтханза Ситилайнс“. Пътниците, които смятат да летят около новогодишните празници, трябва да се приготвят за закъснения и отмяна на полетите си. За последно пилотите и стюардесите стачкуваха през ноември и 1500 полета бяха засегнати от стачката тогава.

Какво трябва да знаят пътниците на авиокомпанията?

По правилата на ЕС, ако един полет отпадне заради стачни действия или закъснее с повече от три часа, авиокомпанията е длъжна да осигури алтернативно придвижване до желаната цел. Ако тя не предлага такава алтернатива сама, клиентите й могат да я подканят с имейл и да посочат краен срок, в който да изпълнят задължението си. По принцип авиокомпаниите в подобна ситуация предлагат безплатна пререзервация или възстановяване на парите за билета.

При вътрешногермански полети самолетните билети се пренасочват към железницата и с тях разстоянието се минава с влак без допълнително заплащане. При резервирани почивки, които включват и полета, отговорен за придвижването на пасажерите е туристическият им оператор. При закъснение или закъсали някъде пътници поради стачка авиокомпанията е длъжна да им осигури храна и вода, а ако полетът е отложен за друг ден - и безплатни нощувки. Авиокомпаниите, които не могат да проведат полета си заради стачка, не дължат обезщетение на пътниците, каквото се плаща при проблеми, предизвикани от технически дефекти или други прични, изцяло под контрола на компанията.