Ad Config - Website header

 

Article_top

Всеки ден забавяне на тол системата заради редицата обжалвания губи на държавата около 1,5 млн. лева пропуснати ползи. Каква е точната сума ще оцени одиторска компания, разясни в ефира на Нова телевизия днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

Процедурата се бави заради редица обжалвания от фирми вече година и половина. 

"Ще заведем иск срещу тези фирми, които непрекъснато обжалват. В края на 2018 година тол системата ще заработи", заяви министърът.

Според Нанков ветото на президента срещу поправките в Закона за околната среда, които позволяват да се вземат решения без право на обжалване на втора или трета инстанция за жизненоважни проекти, ще забави строежа на автомагистрала "Струма".

"Държавата разглежда всички варианти за Кресненското дефиле, които са пет. Най-важното е да изберем варианта, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване през района на българските граждани. Трябва да спазим и всички законови мерки, както и да защитим околната среда. Не трябва да забравяме финансовата и икономическата точка на въпроса. Тунел със сигурност няма да има заради сигурността на преминаващите български граждани", поясни той.

Но изтъкна, че за сметка на това през 2018 г. ще започне разширяването на АМ "Тракия" - но първо трябва да се направи оценка и анализ.

Нанков коментира и проблемите със санирането при блокове, за които са ползвани леснозапалими материали. Той уточни, че ще се търси техническо решение на проблема, което ще се покрие от програмата.

Има един блок, саниран по програмата за енергийна ефективност у нас, в който са използвани материали с проблеми, уточни той.

Това е показала проверката на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

"Министерството няма и компетенции, и правомощия по програмата, тъй като имаме декларация от фирмата производител и сертификат за материал", каза министърът за конкретния случай.

При останалите блокове са използвани материали, които са с клас B – трудногорими, добави министър Нанков.„Проверката тече и сега. Ще направим и повторни тестове на част на материалите. Другата седмица ще сме готови с окончателните резултати”, добави той.

По думите му формата производител е декларирала съответствие с изискванията на материала и е показала сертификати за него, а пък министерството му няма компетенции и правомощия по контролните механизми.

За момента не е ясно колко ще струва повторният ремонт на новоремонтирания блок.

Министърът призна, че е възможно да става дума за търговска измама.

Той посочи още, че в момента се санират 580 сгради, а има осигурен ресурс за 2022. През септември предстоят дебати как трябва да продължи програмата за санирането.

Проверени са 70 сгради, избрани на случаен принцип, като в 64 от тях не са открити никакви проблеми.

 
Зам.-министър Николай Нанков

Всеки ден забавяне на тол системата заради редицата обжалвания губи на държавата около 1,5 млн. лева пропуснати ползи. Каква е точната сума ще оцени одиторска компания, разясни в ефира на Нова телевизия днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

Процедурата се бави заради редица обжалвания от фирми вече година и половина. 

"Ще заведем иск срещу тези фирми, които непрекъснато обжалват. В края на 2018 година тол системата ще заработи", заяви министърът.

Според Нанков ветото на президента срещу поправките в Закона за околната среда, които позволяват да се вземат решения без право на обжалване на втора или трета инстанция за жизненоважни проекти, ще забави строежа на автомагистрала "Струма".

"Държавата разглежда всички варианти за Кресненското дефиле, които са пет. Най-важното е да изберем варианта, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване през района на българските граждани. Трябва да спазим и всички законови мерки, както и да защитим околната среда. Не трябва да забравяме финансовата и икономическата точка на въпроса. Тунел със сигурност няма да има заради сигурността на преминаващите български граждани", поясни той.

Но изтъкна, че за сметка на това през 2018 г. ще започне разширяването на АМ "Тракия" - но първо трябва да се направи оценка и анализ.

Нанков коментира и проблемите със санирането при блокове, за които са ползвани леснозапалими материали. Той уточни, че ще се търси техническо решение на проблема, което ще се покрие от програмата.

Има един блок, саниран по програмата за енергийна ефективност у нас, в който са използвани материали с проблеми, уточни той.

Това е показала проверката на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

"Министерството няма и компетенции, и правомощия по програмата, тъй като имаме декларация от фирмата производител и сертификат за материал", каза министърът за конкретния случай.

При останалите блокове са използвани материали, които са с клас B – трудногорими, добави министър Нанков.„Проверката тече и сега. Ще направим и повторни тестове на част на материалите. Другата седмица ще сме готови с окончателните резултати”, добави той.

По думите му формата производител е декларирала съответствие с изискванията на материала и е показала сертификати за него, а пък министерството му няма компетенции и правомощия по контролните механизми.

За момента не е ясно колко ще струва повторният ремонт на новоремонтирания блок.

Министърът призна, че е възможно да става дума за търговска измама.

Той посочи още, че в момента се санират 580 сгради, а има осигурен ресурс за 2022. През септември предстоят дебати как трябва да продължи програмата за санирането.

Проверени са 70 сгради, избрани на случаен принцип, като в 64 от тях не са открити никакви проблеми.

Коментари

Въведете българско име за

Въведете българско име за нещото, стига с тия бюрократски тъпизми, гарантирани от Герб!
Stoqn Petrov's picture
Stoqn Petrov
chrome

Някой има кяр да спъва и тук!

Някой има кяр да спъва и тук!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?