Ad Config - Website header

 

Article_top

Популярни животни като слоновете, тигрите, лъвовете и пандите са навсякъде във филмите, книгите и играчките. Но тяхното масово присъствие в поп културата притъпява усещането на хората колко всъщност застрашени са те. Това се посочва в научно проучване на изследователи от САЩ и Франция, публикувано в сп. PLOS Biology, съобщи АФП. 

Те базират изводите си на изследвания онлайн, уеб сайтове на зоологически градини, анимационни филми и анкети в училища.

Те стигат до изводите, че има списък на 10-те най-харизматични животни - тигри, лъвове, слонове, жирафи, леопарди, панди, гепарди, полярни мечки, сиви вълци и горили.

49 на сто от продаваните в САЩ в "Амазон" плюшени играчки (тук не влизат легендарните мечета) са от някое от тези 10 харизматични животни.

Във Франция 800 хил. играчки "жирафът Софи" са продадени през 2010 г. и тяхната бройка е осем пъти по-голяма от реалното число на жирафите, които живеят в Африка.

Франк Коршам от Университета на Париж обяснява, че тези животни са толкова познати в масовата култура и маркетинговите материали, че са създали "виртуална популация" в съзнанието на хората. Действителността обаче е доста по-различна.

"Компаниите използват жирафи, гепарди и полярни мечки за маркетингови цели и това допринася за фалшиво усещане, че тези животни не са застрашени от изчезване и следователно няма нужда за това да се говори", казва ученият.

Средният френски гражданин "вижда повече виртуални лъвове на снимки, рисунки, в анимационните филми, лого и брандове за един месец отколкото са дивите лъвове, оцелели в Западна Африка", се казва в изследването.

Според учените компании, които използват в своя маркетинг животни, трябва да прваят дарения на организации, които се ангажирани със защитата на застрашените видове.

 

Популярни животни като слоновете, тигрите, лъвовете и пандите са навсякъде във филмите, книгите и играчките. Но тяхното масово присъствие в поп културата притъпява усещането на хората колко всъщност застрашени са те. Това се посочва в научно проучване на изследователи от САЩ и Франция, публикувано в сп. PLOS Biology, съобщи АФП. 

Те базират изводите си на изследвания онлайн, уеб сайтове на зоологически градини, анимационни филми и анкети в училища.

Те стигат до изводите, че има списък на 10-те най-харизматични животни - тигри, лъвове, слонове, жирафи, леопарди, панди, гепарди, полярни мечки, сиви вълци и горили.

49 на сто от продаваните в САЩ в "Амазон" плюшени играчки (тук не влизат легендарните мечета) са от някое от тези 10 харизматични животни.

Във Франция 800 хил. играчки "жирафът Софи" са продадени през 2010 г. и тяхната бройка е осем пъти по-голяма от реалното число на жирафите, които живеят в Африка.

Франк Коршам от Университета на Париж обяснява, че тези животни са толкова познати в масовата култура и маркетинговите материали, че са създали "виртуална популация" в съзнанието на хората. Действителността обаче е доста по-различна.

"Компаниите използват жирафи, гепарди и полярни мечки за маркетингови цели и това допринася за фалшиво усещане, че тези животни не са застрашени от изчезване и следователно няма нужда за това да се говори", казва ученият.

Средният френски гражданин "вижда повече виртуални лъвове на снимки, рисунки, в анимационните филми, лого и брандове за един месец отколкото са дивите лъвове, оцелели в Западна Африка", се казва в изследването.

Според учените компании, които използват в своя маркетинг животни, трябва да прваят дарения на организации, които се ангажирани със защитата на застрашените видове.

Коментари

Ето един вариант

Бойко Борисов
Цвитан Цвитанов
Несбъдналата се Майка на Нацията
Цвитанка Къраянчива
Деситу Атанасува
Манда Стоянова
Стокиращата Марийка
Раданът на Демокрацията
Първата Ракета на Живков

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета