"Фейсбук" се извини за премахването на видео за борбата с рака на гърдата, сложено в социалната мрежа от шведска организация, защото било неправилно заснето.
Клипът на Cancerfonden показва анимирани жени, техните гърди са представени като розови кръгове и се показва как те да се самопреглеждат, за да откриват съмнителни бучки.
Изображенията обаче бяха определени като "обидни" от "Фейсбук".
В изявление пред Би Би Си от социалната мрежа заявиха, че видеото на шведската кампания против рака на гърдата е било одобрено и възстановено.
"Много съжаляваме, нашият екип преглежда милиони рекламни изображения всяка седмица и понякога неправилно забраняваме някои неща", обясниха оттам. "Тази реклама не нарушава нашата политика. Извиняваме се."
Преди да стане ясно, че клипът се възстановява, от Cancerfonden в открито писмо обясниха, че кампанията им "не иска да обижда". Те предложиха да заменят гърдите с два розови квадрата.
Това не е първият случай, в който от социалната мрежа се престарават. Миналия месец "Фейсбук" предизвика всеобщ гняв като реши да премахне изображението на т. нар."Напалмово момиче" от Виетнамската война, защото показвала голота
След това преосмисли решението и позволи иконичната снимка на тежко обгорялото от атака с напалм момиче да остане.
Социалната мрежа редовно е обвинявана, че премахва снимки на майки, които кърмят децата си. Сред случаите на престараване са махането на изображението на мамограма, както и на човек, който татуира зърна на жените, на които са им били отстранени гърдите при операция.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни