Новият лаптоп от висок клас MacBook Pro се оказа разочарование за верните потребители на Apple - това е факт. Microsoft обаче твърдят в блога си, че много от разочарованите фенове на "отхапаната ябълка" са увеличили рязко продажбите на тяхното конкурентно устройство - Surface Book.

И двата лаптопа са в класа на бизнес устройствата - мощни процесори, метален корпус, ниско тегло и сериозна цена. Но докато MacBook Pro по-скоро ядоса хората с неудобната и безмислена тъчскрийн лента, Surface Book ги очарова с множеството си иновации. 

И Microsoft създадоха специална ""trade-in" програма - носите си MacBook-а, получавате Surface Book. Резултатите от нея били прекрасни, съобщават от компанията, и всеки ден все повече ревюта препоръчвали Surface.

"Това значи, че ние си вършим добре работата", казват от компанията.

Хората на Гейтс дори публикуваха сравнение между двата лаптопа на сайта си - рядка практика в света на компютрите, където обикновено гигантите се правят, че другите не съществуват.

В него се отбелязва, че Surface има екран, който се разкачва - и така служи и като таблет, съответно чувствителен на допир екран, много удобна дигитална писалка, разпознаване с лице, 30% повече пиксели на екрана, външна и по-добра вътрешна камера. А и Surface работи с лекота с другите продукти на Apple, които още се харесват - iPhone, iTunes и прочие. Surface Book има и по-бюджетни, и по-скъпи версии. 

Статистиката за продажби обаче сочи, че в първите си пет дни на пазара MacBook Pro e донесъл в пъти повече приходи на Apple, отколкото Surface Book за година. Може би ако кампанията за замяна продължава с пълна сила, Microsoft наистина ще поведат пред хората на покойния Стийв Джобс.