Всеки втори турист организира почивката си чрез интернет. 60% от хората, които планират ваканцията си, и над 40 на сто от пътуващите по бизнес използват глобалната мрежа, за да изберат, резервират и реализират визитите си. Това сочат данните на Smart Insights.

Над 80% от туристите биха предпочели персонализирани маршрути чрез проследяване на цифровия им профил. 95 на сто от пътуващите за отдих четат най-малко 7 препоръки, преди да резервират почивката си, сочат още международните проучвания. За да отговори адекватно на този бум на потребителите на дигитални технологии, Министерството на туризма организира международна кръгла маса по темата. Събитието е част от календара на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз и ще се проведе днес в Интер експо център-София в рамките на международната туристическа борса „Ваканция и СПА експо“.

Участниците ще обменят опит и мнения за това как иновативното управление на културното наследство може да се използва за стимулиране на устойчивото развитие на туристическия сектор. България притежава над 40 хил. недвижими и 7 млн. движими артефакта от поне 7 епохи, което я прави трета в Европа след Гърция и Италия по мащаб на наследството от миналото.

Среща на високо ниво на министрите на туризма на страните членки на ЕС се проведе на 13 февруари в София. Във форума участваха Елжбета Биенковска, еврокомисар по вътрешен пазар, промишлеността, предприемачеството и малките и средни предприятия, Зураб Пололикашвили, генерален секретар на Световната организация по туризъм към ООН, европейските министри и делегати от 30 държави. Сред участниците бяха и представители на Европейския парламент и на Европейския комитет на регионите. Снимка eu2018bg.bg

Дигитализацията и появата на нови цифрови бизнес модели оказват безспорно положително влияние върху туристическата индустрия. С появата на иновативни онлайн платформи потребителите организират своите пътувания чрез интернет. За да отговори на изискванията на новата обществена среда, Министерството на туризма създаде и тематична работна група. Нейната основна задача е да изработи и предостави пътна карта с конкретни инициативи за дигитализация с хоризонт 2030 г. Целта е целият процес от избора на дестинация, през място за настаняване, обекти за посещение и т.н. да се организира онлайн и накрая пак така всеки да оцени цялостното си преживяване.

България вече има единна платформа и мобилно приложение към нея I Love Bulgaria, която обединява всички елементи на туристическия сектор - обекти, места за настаняване, заведения за хранене и съпътстващите услуги. Всеки турист може лесно и бързо да получи информация за българските топ туристически забележителности и специални оферти от местния бизнес.