Европейските потребители на Facebook вече ще виждат кой е платил за политическите реклами, които виждат. А реклами ще могат да се купуват само от лица и организации, които са доказали пред социалната мрежа своята самоличност или автентичност.

Това обяви Ник Клег, който беше министър във Великобритания, а сега отговаря за глобалните дела и комуникации на Facebook, на специална пресконференция, предаде "Ройтерс". 

Новите мерки са насочени предимно към недопускане на чуждо влияние, дезинформация и манипулации на избори - като начало на изборите за Европейски парламент, които ще се проведат във всички страни членки на ЕС в края на май.  

По-строгите правила за политическа реклама влизат в сила от месец март. Допълнителна информация за рекламодателя ще се показва не само за политически фигури и организации и публикации с призив да се подкрепи дадена партия или кандидат, но и при промотиране на съдържание, свързано с оспорвани и важни обществени въпроси. Такава тема е например миграцията.

Информацията кой е рекламодателят ще бъде видима за потребителите, когато кликнат на съобщението към всяка реклама, която виждат -  "платено от". Линкът ще препраща потребителя към рекламната библиотека на Facebook, където той ще може да види до колко души е стигнала конкретната реклама, какви са демографските данни, колко е платено за нея и къде се разпространява

Социалната мрежа ще иска и данни откъде идват парите за пускането на реклами. Във Великобритания, където функцията вече е налична, Facebook проверява активността на профила и иска пощенски адрес на потребителя, както и копие от личен документ.

Мерки за предотвратяване на нарочни анипулации и дезинформация ще бъдат въведени и в страни, късето предстоят избори. Например в Индия, Украйна, Израел

"Фейсбук" ще създаде и два нови регионални центъра – в Дъблин и Сингапур, които ще се занимават предимно с провеждането на изборите. Социалната мрежа обещава, че сайтове, които често разпространяват фалшива информация, няма да могат да рекламират във Facebook.